نسخه چاپی

علاوی: حملات هوایی به داعش كافی نیست

معاون رئیس جمهوری عراق با اشاره به تلاش برای شكل گیری ائتلاف بین‌المللی علیه داعش و حملات هوایی به آن، حملات هوایی را به تنهایی برای نابودی داعش كافی ندانست.

به گزارش نما ، تسنیم به نقل از پایگاه المسله نوشت: ایاد علاوی معاون رئیس جمهوری عراق اعلام کرد: با توجه به اینکه بنده مسئول پرونده آشتی ملی در عراق هستم گام هایی را در این زمینه آغاز کرده ایم .وی افزود: اساس و پایه امنیت در عراق آشتی ملی است و بدون آن امنیت و ثبات در عراق به دست نمی آید.

علاوی تاکید کرد: رایزنی ها با برخی طرف های مهم آغاز شده است و تعدادی از آنها آمادگی خود را برای ورود به روند سیاسی و بر زمین گذاشتن سلاح اعلام کرده اند اما هنوز رایزنی به وقت بیشتری نیاز دارد تا به شکل مثبت متبلور شود.

وی افزود: آنچه به ما در پرونده آشتی ملی کمک می کند خرسندی کامل عمومی به ویژه پس از تصمیم دولت در توقف حملات به شهرها و غیر نظامیان است.این اوضاع شرایط اعتماد را میان شهروندان و دولت صرف نظر از دین، مذهب و نژاد فراهم آورده است و این نقش مثبتی در روند آشتی ملی می تواند داشته باشد.

علاوی درباره کنفرانس پاریس گفت: نشست پاریس مهم اما دیرهنگام بود.به نظر من هنگامی که همه شرایط داخلی و محلی فراهم آید می توانیم علیه این گروه های تروریستی مانند داعش و القاعده تحرک جدی انجام دهیم.

وی بیان کرد: ضربات هوایی به تنها کافی نیست این حملات ممکن است که از قدرت داعش بکاهد اما به نابودی آن منجر نمی شود.مهم خشکاندن منابع مالی داعش و ترسیم یک استراتژی دراز مدت برای مصون نگه داشتن جامعه از این گروه های تروریستی است.

علاوی اعلام کرد: حملات هوایی گام نخست محسوب می شود که فقط توان داعش را کم می کند اما آن را نابود نمی کند. داعش با توجه به اینکه یک پدیده تروریستی ترسناک در منطقه است برای نابودی آن نیاز به زمان طولانی دارد.

۱۳۹۳/۶/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...