نسخه چاپی

پیوستن ِ نفوذی‌های جنبشهای بیداری عراق به داعش

فرمانداری الخالص در استان دیالی، از پیوستن شماری از عناصر جنبش‌های بیداری به گروه تروریستی داعش در منطقه العظیم در شمال بعقوبه خبر داد.

به گزارش نما به نقل از العالم، "عدی الخدران" اظهار داشت: بر اساس اطلاعات موثقی که به دست آوردیم، هشت تن از عناصر جنبش های بیداری، به سازمان تروریستی داعش در منطقه العظیم پیوسته اند و با نیروهای عراقی جنگیدند و مرتکب چندین جنایت شدند.

وی روز جمعه به شبکه عراقی "سومریه نیوز" گفت : وقایعی که در منطقه العظیم اتفاق افتاد، نقاب از چهره بسیاری از افراد برانداخت و حجم عظیم هسته های خفته ای را که با داعش در ارتباط بودند آشکار ساخت. این افراد که در جنبش های بیداری و برخی ادارات دولتی نفوذ داشتند، وقتی داعش منطقه العظیم را اشغال کرد، پرده از مقاصد شوم خود برداشتند. تا این که نیروهای امنیتی بار دیگر بر منطقه العظیم مسلط شدند و همه پسمانده های داعش را از این منطقه راندند.

الخدران سپس مراجع دولتی ذیربط را به بازنگری در پرونده های جنبش های بیداری در منطقه دیالی فراخواند؛ و از آن ها خواست پرونده افرادی را که پس از سقوط العظیم به خدمت ِ داعش در آمدند و به ابزاری در جهت از بین بردن امنیت و ثبات داخلی تبدیل شدند، به دقت بررسی کنند.

شمار عناصر جنبش های بیداری در دیالی، به بیش از 9 هزار تن می رسد که برخی از آن ها در واحدهای اداری ِ این استان مشغول به کار هستند و بخش اعظم آنان در بعقوبه و حومه آن فعالیت می کنند.

۱۳۹۳/۶/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...