نسخه چاپی

نگرانی روسیه از حمله آمریكا به سوریه

نماینده روسیه در سازمان ملل هر نوع اقدام نظامی در خاك سوریه بدون موافقت مقامات دمشق را نقض قوانین بین المللی و دارای عواقب منفی دانست و در مورد مسلح كردن گروه‌های مخالف سوری نیز هشدار داد.

به گزارش نما، فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، «ویتالی چورکین» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد روز جمعه (دیروز) در نشست شورای امنیت که به بررسی اوضاع عراق اختصاص داشت، اعلام کرد که قصد برخی کشورها برای حمله به مواضع گروه تروریستی داعش در خاک سوریه، بدون موافقت مقامات رسمی دمشق باعث نگرانی جدی شده است.

این دیپلمات بلندپایه روس تاکید کرد که چنین اقدامی برخلاف ضوابط و قوانین بین المللی و ممکن است عواقب منفی بر روی اوضاع انسانی در سوریه بگذارد.

چورکین همچنین گفت: این اقدام بسیار خطرناک است که در رابطه با مبارزه با داعش تلاش شود تا مخالفان به اصطلاح «میانه رو»ی سوری را مسلح کرد و آموزش نظامی داد.

وی یادآور شد: «در عراق گروه تروریستی داعش با استفاده از سلاح‌های آمریکایی که از مخالفان سوری به دست آورده که پیش از این به سوریه ارسال شده بود، به جنایات خود ادامه می‌دهد».

چورکین افزود: «لازم است تا عمق دلایل بحران در عراق شناخته و با روی هم گذاشتن فکرها در شورای امنیت، راه حل وبرخورد مناسبی با این مسائل شود».

وی تاکید کرد که «عملیات ضدتروریستی بین المللی باید یا بر اساس قطعنامه شورای امنیت یا با موافقت دولت‌های قانونی کشورها صورت بگیرد، در غیراین صورت، این اقدام، نقض قوانین بین المللی است و ثبات در منطقه را به خطر خواهد انداخت. در این رابطه باید بسیار محتاطانه عمل شود».

۱۳۹۳/۶/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...