نسخه چاپی

اسكای نیوز خبر داد:

خطوط تلفن و اینترنت در یمن قطع شد

همزمان با اوجگیری درگیری ها در صنعا پایتخت یمن میان نیروهای امنیتی و مخالفان دولت، شبكه اینترنت و تلفن همراه در این كشور به طور كامل قطع شد.

به گزارش نما، ایرنا به نقل از شبکه خبری 'اسکای نیوز'، همچنین از وقوع درگیری های شدید نزدیک ساختمان تلویزیون دولتی در محله 'الجراف' در شمال صنعا خبر داد.

همچنین به گزارش خبرگزاری رویترز، حمله افراد مسلح به ساختمان تلویزیون رسمی یمن در صنعا که از پنجشنبه شب شروع شده بود، در روز جمعه نیز ادامه یافت.

مخالفان دولت که روز پنجشنبه پس از درگیری با نیروهای ارتش در حومه های شمال غربی پایتخت وارد صنعا شدند، در حال پیشروی به سوی خیابان 'سلاطین' هستند که مسیر اصلی به سوی بخش غربی صنعا به شمار می رود.

به گفته شبکه تلویزیونی رسمی یمن، حملات که از پنجشنبه شب با انواع سلاح های سبک و سنگین به ساختمان این شبکه تلویزیونی شروع شده، در روز جمعه نیز ادامه یافته است.

این در حالی است که یک عضو دفتر رسانه ای گروه 'انصار الله' یمن گفت: نیروهای این گروه ساختمان تلویزیون یا دیگر نهادهای دولتی را مورد حمله قرار نداده اند.

به گزارش پایگاه اینترنتی 'انصارالله'، ' علی القحوم' در گفت وگو با شبکه 'الیمن' افزود: گروه انصارالله قصد تعرض به هیچ نهاد دولتی را ندارد بلکه نیروهای نظامی مستقر در ساختمان به سمت مردم تیراندازی کردند.

ازسوی دیگر براساس گزارشهای رسیده، صدها تن از ساکنان صنعا به سرعت در حال خروج از پایتخت و محله هایی هستند که این درگیری ها در آن ها رخ داده است.

مخالفان دولت از جمله گروه 'انصارالله' در هفته های خیر با بستن جاده اصلی فرودگاه بین المللی صنعا و برگزاری تحصن در برابر ساختمان های وزارتخانه های دولتی، خواستار مبارزه با فساد مالی و اداری، برکناری دولت و از سرگیری پرداخت یارانه برای مواد سوختی شده اند.

۱۳۹۳/۶/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...