نسخه چاپی

اخوان المسلمون: توافق درباره نامزدی"نبیل العربی" صحت ندارد

عکس خبري -اخوان المسلمون: توافق درباره نامزدي"نبيل العربي" صحت ندارد

به گزارش روزنامه الشروق، برخی از منابع خبری مصری اعلام کردند که برخی از جریان ها و گروه های سیاسی این کشور به همراه شورای عالی نظامی مصر درباره کاندیداتوری "نبیل العربی"، دبیرکل اتحادیه عرب در انتخابات ریاست جمهوری این کشور به توافقاتی دست یافته اند.

حتی این منابع در ادامه اخبار منتشره در این باره تاکید کردند که هم اکنون جماعت اخوان المسلمون در این باره به دو گروه موافق و مخالف تقسیم شده و شکاف ها و اختلافاتی در این جنبش به وجود آمده است.

اما بنابر تاکید روزنامه الشروق، "نبیل العربی" از اخبار منتشره در این باره ابراز تعجب و شگفتی کرده و گفته است که در سایه نبود قانون اساسی چگونه می توان از انتخاب رئیس جمهور سخن گفت.

از سوی دیگر "محمود الغزلان"، سخنگوی رسمی جماعت اخوان المسلمون با اشاره به اخبار 48 ساعت پیش منتشره در این باره که از ارسال هیئتی به نمایندگی از اخوانی ها نزد العربی برای کسب موافقت او جهت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری مصر سخن می گفتند، اعلام کرد که وی از تمام اخبار منتشره در این باره بی اطلاع بوده و بی تردید اگر هیئتی از جانب جماعت اخوان المسلمون برای دیدار با العربی گسیل شده حتما وی از آن خبردار می شده است.

این در حالی است که "جمال حشمت"، عضو شورای مشورتی مصر تاکید کرد که تاکنون هیچ تماس یا توافقی بین جماعت اخوان المسلمون با شورای عالی نظامی حاکم بر مصر جهت دستیابی به توافق جهت معرفی دبیرکل اتحادیه عرب به عنوان کاندیدای توافقی ریاست جمهوری مصر صورت نگرفته است.

در همین راستا "نادر البکار"، سخنگوی حزب سلفی النور در واکنش به ادعاهای صورت گرفته مبنی بر اینکه سلفی ها نیز در جریان این توافق بوده و یکی از طرف های حاضر در این توافق بوده اند، تاکید کرد که تاکنون هیچ مذاکره یا گفت وگویی با حزب النور درباره کاندیدا کردن نبیل العربی به عنوان کاندیدای توافقی ریاست جمهوری صورت نگرفته و اخبار منتشره در این باره فاقد هرگونه صحت و اعتبار است.

اما "محمود عفیفی"، از جوانان انقلاب مصر در این باره تاکید کرد که ملت مصر هیچ گونه توافقی در این زمینه را نمی پذیرند و انتخاب رئیس جمهور آینده مصر باید به روشی کاملا آزاد و دمکراتیک و از طریق برگزاری انتخابات آزاد و درست صورت گیرد.

کارشناسان سیاسی نسبت به تکرار مدل یمن در مصر هشدار داده و تاکید کرده اند جریانهایی در تلاش هستند تا با مصادره انقلاب و دور زدن انقلابیون اهداف خود را در این کشور پیاده کنند و افراد مورد نظر خود را که هیچ همخوانی با دموکراسی و رای مردم بر مردم ندارد در این کشور پیاده کنند.

۱۳۹۰/۱۲/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...