نسخه چاپی

جدال مرگبار با مار سمی در كارگاه

مرد كابینت ساز در جدال با مار سمی ابتدا حیوان خطرناك را كشت و سپس بر اثر نیش این مار سمی به كام مرگ فرو رفت.

به گزارش نما به نقل از ایران، این حادثه صبح روز سه شنبه 25 شهریور ماه امسال هنگامی رخ داد که این مرد در مغازه اش مشغول کار بود. بنا بر این گزارش، ساعت 10 صبح روز سه شنبه شاگرد یک مغازه کابینت‌سازی در منطقه سید نظام قائمشهر هنگامی که وارد مغازه شد هر چه استادکار خود را صدا زد پاسخی نشنید.



او که نگران شده و احساس کرده بود باید حادثه ناگواری رخ داده باشد، به جست‌وجو در داخل کارگاه پرداخته و دقایقی بعد با پیکر بی‌حرکت او در حالی روبه‌رو شد که روی زمین افتاده بود. با داد و فریادهای این پسر جوان اهالی محل برای بررسی علت کمک خواهی وی به طرف کارگاه دویدند. با تماس تلفنی یکی از اهالی محل مأموران اورژانس در جریان ماجرا قرار گرفتند. لحظاتی بعد خودرو آمبولانس به همراه تیم امداد اورژانس قائمشهر آژیر کشان خود را به محل حادثه رساند.


آنان در بررسی‌های نخستین خود با توجه به نشانه‌هایی از گزیدگی قربانی حادثه توسط حیوانی مثل مار اعلام کردند استاد کابینت ساز بر اثر شوک ناشی از ورود سم به داخل بدنش دچار ایست قلبی شده و به کما فرو رفته است. بدین ترتیب پیکر بی‌حرکت این مرد به بیمارستان منتقل شد. لحظاتی بعد مأموران پلیس برای تحقیق درباره اینکه حادثه چگونه رخ داده است وارد ماجرا شده و به بررسی محل کارگاه پرداختند. شاگرد استاد کابینت ساز که به‌عنوان نخستین فرد وارد شده به داخل محل حادثه بود وقتی از سوی مأموران تحت تحقیق قرار گرفت در این باره گفت: رضا استاد من بود. من مدتی بود که در کارگاه او کار می‌کردم. کارگاه او در طبقه همکف خانه اش قرار دارد.


امروز برای انجام کاری از کارگاه بیرون رفته بودم وقتی برگشتم دیدم محوطه کارگاه خیلی ساکت است. احساس بدی به من دست داد. استادم را چند بار صدا زدم اما او پاسخی نداد. نگران شده و به بررسی داخل کارگاه پرداختم. تا اینکه او را در حالی‌که روی زمین افتاده بود پیدا کردم. با توجه به این اظهارات بررسی‌ها در محوطه کارگاه آغاز شد تا اینکه لاشه ماری در زیر کابینت‌ها در چند متری محلی که استاد کابینت کار روی زمین افتاده بود پیدا شد.


مأموران با پیدا شدن لاشه مار احتمال دادند که ابتدا مار سیاه رنگ استاد کابینت ساز را نیش زده و بعد توسط او کشته شده است. اما از آنجایی که سم مارهایی که در مازندران و در مناطق پر آب زندگی می‌کنند اغلب کشنده نیست بررسی در این باره به بعد از اعلان نتیجه تحقیقات تخصصی پزشکان قانونی موکول شده است. این درحالی است که احتمال داده می‌شود این مار یا از رودخانه‌ای که در نزدیکی کارگاه قرار دارد آمده باشد و یا اینکه در میان بار تخته برای کابینت‌سازی وارد آنجا شده باشد. این درحالی بود که استاد کابینت ساز نیز لحظاتی بعد از انتقال به بیمارستان علی رغم اقدامات انجام گرفته از سوی تیم پزشکی بیمارستان در آغوش مرگ جای گرفت.



احمد رضا شیرسوار، مدیر آتش نشانی قائمشهر با توصیه بر اینکه هنگام تفرج در دشت و جنگل از دستکاری سنگ‌ها و راهپیمایی بدون کفش برای جلوگیری از گزش مار سمی و عقرب خودداری کنید، گفت: در هنگام مارگزیدگی بیمار را آرام کرده و از حرکات بیش از حد او جلوگیری کنید. وی با اعلام اینکه اغلب مارهای موجود در مازندران دارای سم‌های کشنده‌ای نیستند ادامه داد: احتمال دارد این مار از مناطق خشک و ییلاقی همراه با بار و یا وسایل دیگری به داخل کارگاه آمده باشد.


وی از مردم خواست بلافاصله بعد از دیدن مار موضوع را به مأموران آتش نشانی اطلاع دهند تا آنان با تجهیزاتی که دارند برای گرفتن مار اقدام کنند چرا که ممکن است اقدام به مارگیری از طرف افراد و شهروندان باعث صدمه به آن‌ها شود. شیر سوار توصیه کرد برای اینکه به مأموران آتش نشان کمک شود، شهروندان مسیر حرکت مار را در محل زندگی خود تحت نظر داشته باشند تا بعد از حضور آتش نشانان در گرفتن آن حیوان خطرناک با سرعت بیشتری عمل شود.



وی افزود: در صورتی‌که دچار گزیدگی از طرف مار شدید عضو محل گزیدگی مار را باید بی‌حرکت و همسطح یا کمی پایین‌تر از سطح قلب نگه داشت. وی در ادامه افزود: گزش عقرب می‌تواند منجر به بروز درد شدید در ناحیه گزش شود، اما با اینکه علائم تهدید کننده حیات و حوادث منجر به مرگ به ندرت رخ می‌دهد، مصدوم را به نزدیک‌ترین مرکز درمانی برای تزریق پادزهر منتقل کنید.

۱۳۹۳/۶/۳۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...