نسخه چاپی

نامه روسای 9 دانشگاه طراز اول به رهبر انقلاب

روسای 9 دانشگاه كشور با نوشتن نامه‌ای به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد ابلاغ سیاست‌های كلی علم و فناوری از سوی ایشان، آمادگی خود را برای اجرای این سیاست‌ها اعلام كردند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ در بخشی از این نامه که متن کامل آن در ذیل این خبر آورده شده، آمده است: تدبیر شایسته حضرتعالی در ابلاغ سیاست‌های کلی علم و فناوری در سال "فرهنگ و اقتصاد؛ عزم ملی و مدیریت جهادی" نوید بخش توجه و اهتمام بنیادین نظام جمهوری اسلامی به عنوان رکن سوم پیشرفت و شکوفایی در کنار دو رکن فرهنگ و اقتصاد است، ضمن ابراز مسرت و خشنودی از این اقدام بسیار مبارک در تاریخ اقدامات ارزنده نظام جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل خود را برای اجرای سیاسیت‌های مذکور در مهد علم و فرهنگ، دانشگاه، در راستای تحقق الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت اعلام می‌داریم.

در همین مورد رئیس دانشگاه شهید بهشتی؛ "دکتر محمد مهدی طهرانچی" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران در رابطه با علم و فناوری اظهار داشت: ابلاغ سیاست‌های کلی علم و فناوری که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی صورت گرفت بسیار فرصت مغتنمی برای جامعه علمی کشور که در مسیر رو به پیشرفت است.

وی ادامه داد: البته دانشگاه‌، دولت، مجلس و همه ارگان‌‌ها نظام جمهوری اسلامی ایران باید این سیاست‌های کلان را مدنظر قرار دهند تا از این به بعد همه حرکت‌های ما در قالب این سیاست‌ها باشد که در 35 بند ذکر شده در ضلع 6 قسمت و وظایف همه ارکان کشور را در این رابطه مشخص کرده است

رئیس دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری قبلا هم بیان فرموده بودند علم و فناوری در کنار اقتصاد و فرهنگ سه رکن پیشرفت کشور است و اگر بین این سه رکن، علم و فناوری بخواهد نقش یک رکن جدی را ایفا کند لازم است که این سیاست‌ها به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

طهرانچی تصریح کرد:‌ دانشگاه‌ها هم به لحاظ اینکه یکی از موضوعات و نقاط مهم است باید این سیاست‌ها را پیگیری و اجرا کند. آمادگی کامل را داریم برای اینکه کلیه این عوامل را پیگری و اجرا کنیم، امیدوارم که بتوانیم در کشور با تبیین این سیاست و برنامه‌ها انشاءالله در افق 1404 به اهداف ترسیم شده در رابطه با مقام برتر علم و فناوری در منطقه برسیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: به نظر می رسد در این چندساله قدری در این مورد اهمال و در آن مسیر فاصله گرفته بودیم این سیاست‌های کلی می‌تواند به عنوان یک نقطه عطف و مهم در رویکرد دانشگاه‌ها در این زمینه باشد.

Capture.JPG

۱۳۹۳/۶/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...