نسخه چاپی

سخنرانی امشب سید حسن نصرالله حول چه محوری است؟

دبیركل حزب الله لبنان امشب تازه‌ترین مواضع حزب الله در قبال تحولات داخلی و منطقه‌ای را در سخنرانی تلویزیونی خود تشریح می‌كند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، پایگاه خبری المنار نوشت که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان امشب از این شبکه با مردم گفتگو خواهد کرد. این سخنرانی در ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی (۹ به وقت تهران) آغاز خواهد شد و تازه ترین تحولات منطقه ای و داخلی در ابعاد سیاسی و امنیتی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
روزنامه الاخبار لبنان اعلام کرد که سید حسن نصرالله در این سخنرانی احتمالا دو موضوع اساسی را مورد بررسی قرار خواهد داد و مواضع حزب‌الله را از تحولات منطقه‌ای و داخلی در دو محور بررسی خواهد کرد. محور اول موضع این حزب در قبال ائتلاف بین المللی برای مبارزه با داعش است و محور دوم پرونده گروگان های نظامی ارتش در دست تروریست‌ها و اوضاع امنیتی عرسال خواهد بود.
دبیرکل حزب الله ائتلاف بین‌المللی را رد و تاکید خواهد کرد که این حزب در عمل و نه در ادعا با تروریسم مبارزه می‌کند. اما با این وجود راضی نیست تا زیر سایه نیروهایی که خودشان حامی تروریسم هستند، قرار گیرد؛ کسانی که از لفظ مبارزه با تروریسم استفاده می کنند تا به اهداف دیگری در منطقه دست پیدا کنند.
وی همچنین احتمالا به اهمیت همکاری نیروهای داخلی و منطقه‌ای برای مبارزه با تروریسم نیز اشاره کرده و خواهد گفت که اوضاع بین لبنان و سوریه الان در مرزهای مشترک به این صورت است. بعید نیست که ائتلاف ۱۴ مارس به این ائتلاف بپیوندد، این در حالی است که این گروه مبارزه با داعش در داخل اراضی لبنان را رد می کند و مانع از همکاری ارتش لبنان با سوریه برای از بین بردن داعش و القاعده در مناطق مرزی لبنان می‌شود.
در موضوع گروگان‌ها نیز احتمالا دبیرکل حزب الله موضع حزب در معامله بر سر گروگان ها با زندانیان تروریسم را رد و بر خطرات این اقدام بر آینده اوضاع امنیتی لبنان تمرکز خواهد کرد و خواهد گفت که این اقدام تروریست‌ها را به ادامه ربایش لبنانی‌ها تشویق می‌کند.
همچنین احتمالا دبیرکل حزب الله از حمله امروز نیروهای آمریکایی به خاک سوریه به بهانه مبارزه با داعش نیز سخن خواهد گفت.

۱۳۹۳/۷/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...