نسخه چاپی

از همین امروز به فكر آلودگی و ترافیك باشیم

منشی هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آغاز نیمه دوم سال، نسبت به تشدید ترافیك و آلودگی هوا هشدار داد و خواستار اقدامات پیشگیرانه و جلب مشاركت شهروندی برای مقابله با این مشكلات شد.

به گزارش نما به نقل از فارس، الهه راستگو در جلسه علنی امروز شورا که همزمان با بازگشایی مدارس برگزار شد، در نطق پیش از دستور خود با اشاره به شروع مهرماه، شورای چهارم را به پرچمداری مهربانی دعوت کرد تا تهران نیز به تبع آن شهر اخلاق و مهربانی باشد.

وی همچنین تاکید کرد: نگاه علمی و به دور از هرگونه تعصب و سوگیری باید سرمشق تمامی جلسات شورا باشد. پویایی علمی کمیسیون ها و کمیته های تخصصی نیز باید با بهره مندی از نظرات کارشناسی و احترام به کار کارشناسی در کمیسیون ها در دوره جدید شورا بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

راستگو به افزایش ترافیک و آلودگی با شروع مهرماه اشاره و تصریح کرد: این دو معضل اغلب باعث می شود که نسبت به حضور بیماران، کودکان و سالمندان در سطح شهر هشدار بدهیم؛ در حالی که شهر دوستدار کودک و سالمند باید از اکنون به فکر این مسئله باشد و در بین راهکارهای مختلف، به مشارکت مردمی نیز توجه ویژه داشته باشد.

عضو شورای شهر تاکید کرد: نباید دست روی دست گذاشت و منتظر آن بود که با هشدار و یا تعطیلی به سبب آلودگی هوا روبرو شویم. مدیریت شهری باید از اکنون با جلب مشارکت های مردمی و ارائه آموزش های شهروندی، این دو معضل را در دستور کار خود قرار دهد.

وی بر ضرورت توجه به مسئله رفت و آمد معلولان و جانبازان نیز تاکید کرد و توجه ویژه مدیریت شهری به جانبازان را خواستار شد. البته اقدامات مناسبی برای تسهیل رفت و آمد این قشر آغاز شده، ولی باید مشکلات پیش روی این دست اقدامات مرتفع شود تا بتوانیم با افتخار بگوییم تهران شهری مناسب برای همه اقشار است.

راستگو با یادآوری تجربه کار داوطلبانه و جهادی در دوران دفاع مقدس گفت: کار جهادی در مدیریت شهری نیز باید از همان الگو پیروی کند. تهران باید در مسیر عدالت و پیشرفت سرآمد شهرهای جهان امروز باشد و جز این شایسته مدیران و مردمان این شهر نیست.

این عضو شورای شهر در ادامه گفت: توجه به مختصات شهر اسلامی همان طور که رهبر معظم انقلاب نیز از شورای شهر انتظار دارند، از مهمترین مسائلی است که باید در حوزه کار داوطلبانه و جهادی مورد تاکید قرار گیرد و این وظیفه امروز ما در شورای چهارم است که تهران را به جایگاه اصلی و رفیع خود برسانیم.

وی اضافه کرد: شورای چهارم با تصویب طرح حمایت از کار داوطلبانه و جهادی در ۲۹ شهریورماه، گام مهمی در راستای ترویج و نهادینه کردن این فرهنگ اصیل برداشت و دستاورد ارزشمندی در آغاز هفته دفاع مقدس بود.

راستگو تاکید کرد: بازگشایی دوباره مدارس از نگاه دیگری نیز حائز اهمیت است. آموزش و پرورش گسترده ترین محل تماس حاکمیت با مردم است و این فرصتی مهم و عظیم است که نباید مورد غفلت قرار گیرد. دانش آموزان می توانند سفیران آموزش ها و پیام های حوزه شهروندی در خانواده ها باشند. ارتباط آموزش و پرورش و شهرداری باید در مسیری صحیح و کارآمد قرار گیرد؛ هر چند در مدیریت یکپارچه شهری این مسئله حل شده، اما برای ما که هنوز نتوانسته ایم به این مدیریت یکپارچه دست یابیم، نوع ارتباط با آموزش و پرورش مسئله ای مهم که باید با تدبیری صحیح در مسیر رو به رشد باشد.

۱۳۹۳/۷/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...