نسخه چاپی

ذخیره سازی بنزین ۷۰۰ تومانی در كارتهای سوخت

درحالی مصرف بنزین ۴۰۰ تومانی روند صعودی به خود گرفته است كه دارندگان این بنزین سهمیه ای تا زمان اتمام بنزین ۴۰۰ تومانی كارت سوخت خود حق استفاده از بنزین ۷۰۰ تومانی را ندارند.

به گزارش نما به نقل از فارس، اولین سهمیه ۶۰ لیتری بنزین پاییز شب گذشته به کارت سوخت خودروها واریز شد.

براساس آمارهای رسمی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در مدت یک هفته گذشته و همزمان با پایان تعطیلات تابستانی مصرف بنزین اوج گرفت و از متوسط ۶۹ میلیون لیتر به حدود ۸۵ میلیون لیتر رسید.

به گفته مسئولان شرکت ملی پالایش و پخش مصرف بنزین در روزهای اول پاییز و مهر ماه نیز به دلیل بازگشایی مدارس نیز روند صعودی دارد و از اواسط مهر ماه مصرف بنزین روند نزولی به خود خواهد گرفت.

به طوری که انتظار می رود تا پایان سال ۹۳ متوسط مصرف به ۷۲ میلیون لیتر برسد.

با افزایش مصرف بنزین در روزهای انتهایی تابستان مصرف بنزین ۴۰۰ تومانی ذخیره شده در کارتهای سوخت نیز افزایش یافت. بنابراین ذخیره بنزین ۴۰۰ تومانی از حدود ۲ میلیارد لیتر در روزهای ابتدایی تابستان به ۷۱۰ میلیون لیتر رسید.

اگرچه در این مدت شاهد افزایش مصرف بنزین ۴۰۰ تومانی کارتهای سوخت هستیم اما به همین نسبت نیز شاهد افزایش ذخیره بنزین ۷۰۰ تومانی در کارتها می باشیم زیرا تا زمانی که سهمیه ۴۰۰ تومانی کارتها به اتمام نرسد دارندگان این سهمیه در کارتهای سوخت نمی توانند از سهمیه بنزین ۷۰۰ تومانی استفاده کنند.

از سوی دیگر لازم به ذکر است با توجه به روند مصرف بنزین ۴۰۰ تومانی مصرف کنندگان سعی دارند از بنزین ۱۰۰۰ تومانی یا همان بنزین با نرخ آزاد استفاده کرده و سعی کنند بیشتر این سهمیه ۴۰۰ تومانی را حفظ کنند.
پس از اجرای فاز دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها از اردیبهشت ماه سال جاری، گازوئیل یارانه ای هر لیتر ۲۵۰ تومان، بنزین سهمیه‌ای هر لیتر ۷۰۰ تومان، بنزین آزاد هر لیتر ۱۰۰۰ تومان، بنزین سوپر سهمیه‌ای هر لیتر۸۰۰ تومان، بنزین سوپر آزاد هر لیتر ۱۱۰۰ تومان و قیمت بنزین تحویلی به خودروهای دولتی هر لیتر ۱۰۰۰ تومان در جایگاه‌ها عرضه می‌شود.

۱۳۹۳/۷/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...