نسخه چاپی

استقرار نیروهای انگلیسی در سوریه به بهانه حمایت از آوارگان

عکس خبري -استقرار نيروهاي انگليسي در سوريه به بهانه حمايت از آوارگان

نیروهای ویژه انگلیسی با برپایی اردوگاه‌هایی در سوریه تحت لوای آنچه حمایت از آوارگان خوانده می‌شود، آماده جنگ با ارتش سوریه شده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ديلي استار، سران نظامی بریتانیا طرح‌هایی محرمانه برای تجهیز اردوگاه‌هایی در خاک سوریه دارند که قرار است تحت عنوان حمایت از آوارگان سوری برپا شود؛ اما ادامه گزارش دیلی‌استار تردیدهایی جدی در خصوص این ادعا ایجاد می‌کند.

نکته جالب در خصوص این اردوگاه‌ها این است که نیروهای ویژه بریتانیایی قرار است در این اردوگاه‌ها، آنچه حفاظت از آوارگان خوانده می‌شود را بر عهده گیرند.

بنابراین گزارش، نیروهای موسوم به اس اي اس و نیروهای وابسته به MI6 از سازمان‌های اطلاعاتی بریتانیا، در سوریه حضور داشته و آماده‌اند تا در صورت شکل‌گیری جنگ داخلی، به کمک شورشيان بیایند.

این نیروها مجهز به رایانه‌های مرتبط با ماهواره و بی‌سیم‌هایی هستند که می‌تواند فورا تصاویر و جزئیات مربوط به آوارگان و همچنین وضعیت نیروهای وفادار به اسد را مخابره کند. جالب‌تر اینکه این نیروها در صورت لزوم آماده جنگ با نیروهای ارتش سوریه هستند.

این در حالی‌ست که ویلیام هیگ، وزیر امور خارجخ بریتانیا استفاده از نیروهای نظامی علیه حکومت سوریه را رد کرده بود.

نیروهای مخالف سوریه، طرح کوفی عنان را کنار گذاشته و خود را آماده می‌کنند تا دست به اقدامات نظامی بزنند، هر چند که طرح صلح سازمان ملل، بر آتش‌بس تاکید دارد.

در این گزارش ادعا شده است که از زمان آغاز آتش‌بس در اواسط ماه آوریل، 2300 شهورند سوری در درگیری‌ها به قتل رسیده‌اند. هفته گذشته نیز 108 زن، کودک و مرد در روستای الحوله به شکلی فجیع به قتل رسیدند. دولت سوریه، شورشیان را مسوول قتل این افراد می‌داند چرا که حاضر به همکاری با آنان نشدند اما در مقابل، شورشان دولت سوریه را به دست داشتن در این کشتار متهم می‌کنند.

از دیگر نکاتی که در این گزارش مورد اشاره واقع شده، این است که نیروهای بریتانیایی در چارچوب یک نیروی بین‌المللی که از نیروهای فرانسوی، ترک و احتمالا آمریکایی نیز تشکل یافته، دست به فعالیت می‌زنند.

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه دیروز تاکید کرد که کشورش نه درگیر مشکل سیاسی بلکه در ورطه جنگی است که از خارج به آن تحمیل شده است.

۱۳۹۱/۳/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...