نسخه چاپی

صف‌آرایی سربازان چینی و هندی مقابل یكدیگر

صدها تن از سربازان چینی و هندی در صف‌آرایی در مقابل یكدیگر اقدام به موضع‌گیری در یك فلات بلند در منطقه هیمالیا كردند.

به گزارش نما،ایسنا به نقل از رویترز این صف‌آرایی موجب شد فرمانده ارتش هند یک سفر خارجی خود را لغو کرده تا بر این مناقشه که نشان‌دهنده اختلاف عمیق میان این دو غول بزرگ آسیایی است، نظارت داشته باشد.

مقامات نظامی در دهلی نو و کشمیر روز سه‌شنبه گفتند: سربازان چینی در فاصله سه کیلومتری منطقه‌ای که مورد ادعای هند قرار دارد اقدام به تشکیل کمپ کرده‌اند. این منطقه تحت عنوان منطقه «چومار» واقع در فلات «لادخ» است که حدود یک هفته پیش مورد ادعای هند قرار گرفت. همچنین مقامات هند اعلام کردند که سربازان هندی نیز متقابلاً در همان منطقه پایگاه خود را ایجاد کرده و به آن‌ها گفته شده که عقب‌نشینی نکنند.

وزارت دفاع چین در خصوص این مناقشه گفت: درک دو طرف از خط مرز در این منطقه یکسان نیست. این وزرات‌خانه خاطرنشان ساخت: تا به امروز مرز دو کشور در این منطقه تعیین نشده است با این حال این وزارت‌خانه در بیانیه خود گفت که ارتش چین به معاهده‌های امضا شده از سوی دو کشور احترام می‌گذارد.

در این بیانیه آمده است: اگر در این منطقه مرزی مشکلاتی رخ دهد دو طرف می‌توانند با گفت‌و گو و رایزنی به راه‌حلی مناسب دست پیدا کنند. این در حالی است که هند حدود ۱۵۰۰ سرباز در منطقه چومار مستقر کرده و همچنین به گفته یک مقام دولت هند ۸۰۰ سرباز چینی نیز در این منطقه موضع‌گیری کرده‌اند.

به گفته وی دو طرف وارد رویارویی نشده اند و همچنان جدا از یکدیگر هستند. سربازان چینی در حالی به یک منطقه مورد ادعای هند وارد شده‌اند که این مسئله موضوع اصلی سفر چند روز پیش شی‌جین‌پینگ، رئیس‌جمهوری چین به هند بود. پس از نشستی که جین‌پینگ با نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند طی روز جمعه داشت، سربازان حاضر در این منطقه از موضع رویارویی عقب‌نشینی کرده و مواضع دور از هم اتخاذ کردند.

همچنین از طرف دیگر جنرال دالبیر سینگ، فرمانده ارتش هند روز دوشنبه به منظور نظارت بر وضعیت مرزی سفر خود به کشور بوتان را لغو کرد.

بنا به گفته یک مقام دولت هند فرماندهان ارتش دو طرف در منطقه مرزی با یکدیگر دیدار کردند و این چهارمین دیدار از این دست به منظور حل و فصل این مناقشه بوده است.

۱۳۹۳/۷/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...