نسخه چاپی

در گفتگوی اختصاصی با نما مطرح شد:

نظر محمد نوری در خصوص اخراج علی دایی

عکس خبري -نظر محمد نوري در خصوص اخراج علي دايي

من كاری به اتفاقاتی كه در گذشته افتاد ندارم. اگر مدیران باشگاه كاری انجام داده‌اند باید خودشان هم پاسخگو باشند. تا آنجا كه می دانم مدیران باشگاه از دایی به دلیل شیوه كنار گذاشتنش از تیم عذر خواهی كرده‌اند.

به گزارش نما ،محمد نوری بازیکنی است که همیشه از خوب‌های پرسپولیس بوده و با توجه به سبک بازی و فیزیک بدنی که دارد همیشه در این چند سال اخیر در پرسپولیس خوش درخشیده است اما از ابتدای این فصل بیشتر از روی نیمکت بازی‌های پرسپولیس را نگاه کرد و در بعضی از بازی ها به عنوان بازیکن ذخیره وارد میدان شد. اما با رفتن دایی و آمدن درخشان او دوباره به ترکیب اصلی پرسپولیس بازگشت و توانست خود را در این چند بازی تثبیت کند. گفتگوی ما با کاپیتان سرخ‌پوشان را بخوانید.

قبول دارید جایگاهی که الان پرسپولیس در جدول رده بندی دارد جایگاه مطلوبی برای سرخ پوشان نیست؟
شروع خوبی نداشتیم. نه در تهران خوب امتیاز گرفتیم و نه در بازی‌های خارج از خانه. خب طبیعی‌است که تیمی که نتیجه نمی‌گیرد بایدهرهفته فاصله‌اش با صدر جدول بیشتر شود.

 دلیل این خوب نبودن رادر چه می بینی؟
دلایل متعددی دارد. پیش از فصل بازیکنان زیادی از جمع ما جدا شدند. سید جلال یک وزنه قابل اتکا در خط دفاعی بود و یا خلعتبری که بار خط حمله و هجومی تیم را به دوش می کشید. وقتی این بازیکنان تاثیر گذار رفتن طبیعی است که پر کردن خلا آنان کمی دشوار بود. از طرف دیگر بازیکنان جدید هم برای جا افتاد در تیم به زمان نیاز داشتند. مجمعوع این اتفاقات سبب شد تا تیم شروع خوبی در لیگ نداشته باشد.

این شرایط فقط مخصوص شما بود و در دیگر تیم‌ها وجود ندارد؟
من هم نگفتم که این شرایط مختص پرسپولیس است. فقط تیم‌هایی مثل استقلال، سپاهان و یا فولاد چند نتیجه خوب گرفتند و توپ‌هایشان رفت توی گل، اما ما بدشانسی آوردیم و به حاشیه رفتیم.

اما به نظر می رسد که بهانه می آوری؟
چرا باید بیارم. شما بازی‌های ما را نگاه کنید مثلا در بازی در تراکتور در نیمه اول چقدر ما خوب‌بازی کردیم اما توپ‌هایمان توی گل نرفت. اما آنها دو توپ آوردن کردند توی گل ما بود. به همین راحتی این تیم در تهران ما را برد و با سه امتیاز به شهرش برگشت.

نتیجه این عدم نتیجه گیری اخراج دایی از پرسپولیس بود؟
اخراج کلمه درستی نیست.

چرا؟
دایی از بزرگان فوتبال ایران است نباید حرمتش شکسته شود.

اما به نظر می‌رسد این حرمتی که می گویی شکسته شد و باشگاه آن گونه که مناسب دایی بود با او برخورد نکرد؟
من کاری به اتفاقاتی که در گذشته افتاد ندارم. اگر مدیران باشگاه کاری انجام داده‌اند باید خودشان هم پاسخگو باشند. تا آنجا که می دانم مدیران باشگاه از دایی به دلیل شیوه کنار گذاشتنش از تیم عذر خواهی کرده‌اند. دایی برای تیم زحمتش را کشید. زیاد هم کشید. بعضی وقت‌ها است کارها آنطور که می خواهی جلو نمی رود و به ناچار مجبور می‌شوید که دست به تغییرات ناخواسته بزنید.

  اگر از بحث حرمت دایی بگذریم کنار گذاشتن او به نفع پرسپولیس بود؟
نمی خواهم بگویم پرسپولیس به بن بست رسیده‌بود اما مدیران باشگاه به این نتیجه رسیدند که تیم نیاز به شوک دارند و حکم به رفتن دایی دادند که این رفتن در دو بازی گذشته تاثیر گذار بود.

 اما به نظر پرسپولیس با درخشان بهتر نتیجه می گیرد و با توجه به نتایج قبلی پرسپولیس با دایی باید بگوییم پرسپولیس با درخشان موفق‌تر از دایی بوده است.
همین طوراست. تغیراتی که در تیم ایجاد شد تا به امروز جواب داده‌است.

به نظرت این تغییرات در آینده دراز مدت هم جواب می دهد؟
انشالله جواب می‌دهد. در این چند سالی که من در پرسپولیس حضوردارم تیم همیشه پر از مشکلات بود. ما دیگر به این مشکلات کرده‌ایم و با این مشکلات خو گرفته‌ایم.

بازیکنان جدید چطور؟
آنهاهم عادت می‌کنند. چاره‌ای ندارند.

رفتن دایی بیش از همه به سود تو تمام شد و به قول معروف دوباره احیا شدی؟
اصلا دوست ندارم اینگونه در موردم حرف زده شود. من در زمان دایی بهترین بازی‌هایم را برای پرسپولیس انجام دادم.

اما این فصل دیگر به تو اعتقادی نداشت و در بیشتر بازی ها روی نیمکت بودی؟
نه؛ اینطورنبود. هیچ مربی دوست ندارد ترکیبی راوارد زمین کند که بازنده باشد. به اعتقاد دایی کسانی که درترکیب ثابت می‌گذاشت آماده‌ترین بازیکنانش بودند.

به نظر خیلی خوب به همه چیز نگاه می کنی؟
گفتم باید حرمت دایی را نگه داشت. درست نیست که حالا که نیست از او انتقاد کرد.

به زعم محمد نوری، درخشان می تواند در تیمی که خودش نبسته و مشکلات فراوانی هم دارد موفق باشد؟
حمید خان مربی کاربلدی است. در این دو بازی هم دیدید که روند حرکتی تیم خیلی بهتر شده بود. به خصوص در بازی مقابل راه‌آهن. در این بازی و در 45 دقیه اول ما خیلی خوب بودیم و توپ و میدان در اختیارما بود.

پیروزی مقابل راه‌آهن در بهترین زمان ممکن به دست آمد.

دقیقا. این برد به ما کمک کرد تا هفته‌ای بدون حاشیه را پشت سر بگذاریم. از طرف دیگر این سه امیتاز اجازه نداد تا فاصله امتیازی ما با تیم های بالای جدول بیشتر شود.

پرسپولیس در دو بازی های اخیر روند مثبتی را در پیش گرفت. ادامه این روند ازاین پرسپولیس امکان پذیر است؟
 امیدوارم این روندی که در پیش گرفته‌ایم، ادامه داشته باشد و بازی به بازی بهتر از دیدار مقابل راه‌آهن باشیم. البته چاره‌ای هم جز این نداریم.

۱۳۹۳/۷/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...