نسخه چاپی

خیز برآسمان برآ!

محمد كاظم انبارلویی

مراسم بزرگداشت ياد امام (ره) امسال در ايران و جهان حال وهوايي ديگر داشت. در تهران عاشقان امام(ره) در مرقد منورش جمع شده بودند تا بيعتي چند باره را در تاريخ ايران ثبت كنند. همه اقوام و مذاهب با سروده‌‌ها و نوحه‌ها و زمزمه‌هاي خاص خود آمده بودند و به‌خوبي مي‌شد كرد را در كنار لر، لر را در كنار ترك و ترك را در كنار بلوچ و ... ببيني و شكر نعمت وحدت ملي و انسجام اسلامي را به‌جاي آوري.
نظير چنين مراسمي در كشورهاي اسلامي و حتي غربي براي بزرگداشت ياد امام (ره) برگزار شد. راستي چه رمزي است كه هرسال نفوذ امام (ره) درعصر ما بيشتر و محبوبيتش افزونتر مي‌شود. راستي چه رمزي است كه او پس از مرگ زندگي وحيات دوباره‌اي چون پيامبران و ائمه معصومين ومصلحان جهان در دل و قلب ملت ما و ملت‌هاي جهان آغاز كرد كه هر روز بر طراوت و تازگي اين حيات افزوده مي‌شود. زنان پا به پاي مردان ، كودكان و نوجوانان در مراسم با شور زايد الوصفي شركت كرده بودند. دست‌نوشته‌اي در دست يك دختر جوان رو به دوربين ،هزاران حرف براي گفتن داشت. در اين دست‌نوشته آمده بود؛
ما همان نسل جوانيم كه ثابت كرديم
در ره عشق جگر دارتر از صد مرديم
هر زمان بوي خميني به سر افتد ما را
دور سيد علي خامنه‌اي مي‌گرديم
همه آمده بودند تا بگويند،
دير آمده اي ، مرو شتابان
اي رفتن تو چو رفتن جان
دير آمدن و شتاب رفتن
آيين گل است، در گلستان
رهبر معظم انقلاب در مراسم امسال يكي از شور انگيزترين نطق‌هاي تاريخي خود را كه از غناي تحليلي عظيمي برخوردار بود مطرح فرمودند.
او امام خميني (ره) را پدر ملت ومظهر مهرباني، اقتدار و صلابت خواندند و از كارنامه درخشان امام (ره) در احياي روح عزت ملي واستحكام ساختار دروني ملت سخن‌ها گفتند. او كه مومن‌تر از همه به آرمان و اهداف و خط امام است با ياد ميلاد مسعود حضرت علي(ع) و روز پدر پرده‌اي را از اسرار عزت نفس امام و معنويت او كنار زد. و از عمق جان ملت ما و ملت‌هاي جهان خطاب به امام (ره)، هميشه زنده تاريخ ما گفت:
آب حيات عشق را در رگ ما روانه كن
آينه صبوح را ترجمه شبانه كن
اي پدر نشاط نو بر رگ جان ما برو
جام فلك نماي شو وز دو جهان كرانه كن
خيز، برآسمان برآ با ملكان شو آشنا
مقعد صدق (1) اندرآ خدمت آن ستانه كن
آيت الله خامنه‌اي در بيانات خود سخن از كارآمدي وبركات نهضت
امام (ره) و پيشرفت كشور به ميان آوردند و نمونه‌ها و شاخص‌هاي ملموس آن را به شرح زير برشمردند.
1- غلبه ملت به چالش‌هاي سياسي، نظامي، امنيتي و اقتصادي
2- تاثيرگذاري محسوس ملت ايران برتحولات منطقه‌اي و جهان
3- خدمات عمراني وآباداني گسترده در سراسر كشور
4- طراحي وساخت پيچيده‌ترين كارخانه‌ها و صنايع به دست متخصصان جوان ايراني
5- شتاب روز افزون علمي كشور
6- ارائه ركوردي بي‌نظير از مردم سالاري در ميان توفان‌هاي سياسي كه مخالفان داخل و خارج به كشور تحميل مي‌كردند
7- زنده بودن شعارها و انگيزه‌ها و تعميق روحيات معنوي در جامعه
8- الگو شدن ملت ما براي ملت‌هاي منطقه و جهان و ...
پيشرفت‌هاي چشمگير ملت در حالي كه شرق و غرب عالم كمر به نابودي ملت بسته بودند از كجا پديد آمد؟ امام (ره) براي كسب رضايت مردم و مسكن گزيني در قلوب مردم از چه راهي آمد. او نيك مي‌دانست محصول طبيعي رضايت خالق، رضايت مخلوق را هم در پي دارد. امام (ره) اسفار اربعه را با يك منطق صدرايي به‌خوبي طي كرد. او هيچ‌گاه در فتوحات دروني و بيروني خود دچار خود شگفتي و خود شيفتگي نشد. از سد غرور و غفلت به سلامت عبور كرد. پشت پا به زخارف دنيا زد و كسي هيچ تلاشي براي كسب شهرت و محبوبيت از او سراغ ندارد. خداوند او را چون موسي (ع) از كيد فرعونيان عصر نجات داد و چون يوسف(ع) از چاه بيرون آورد و اجازه داد بر دلها سلطنت كند.
مقام معظم رهبري براي همين در پايان سخنان خود با اشاره به آفاتي كه امام (ره) خود را از آن حفظ كرد، شرط ادامه پيشرفت و رسيدن به قله‌هاي شرف و عظمت را پرهيز از چند آفت خانمانسوز و فروپاشي آور دانستند و ملت و بويژه مسئولان را از آن برحذر داشتند.
1- در مسير پيشرفت هرگونه توقف ممنوع!
2- خودشگفتي ، غرور ، خود محوري ممنوع!
3- غفلت، اشرافي‌گري ، لذت جويي ، جمع كردن مال دنيا ممنوع!
و بالاخره تلاش براي كسب محبوبيت و شهرت ممنوع!
اگر حريم اين ممنوعيت‌ها را نگه داريم غلبه ما بر قدرت‌هاي جهاني به حول و قوه الهي حتمي و عبور از تهديدات و تحريم‌ها قطعي است . ما مدت مديدي است در دامنه هستيم، فتح قله نزديك است.
پي نوشت:
1- قرآن 54/ آيه 55 في مقعد صدق عند مليك مقتدر

۱۳۹۱/۳/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...