نسخه چاپی

تذكرات علم‌الهدی به دولت

امام جمعه مشهد گفت: دیپلماسی مذاكرات ایران با 1+5 باید منطبق بر دیپلماسی و فرهنگ دوران دفاع مقدس باشد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، آیت‌الله «سیداحمد علم‌الهدی» در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه در جمع زائران و مجاوران حضرت رضا (ع)، اظهار کرد: هفته‌ی دفاع مقدس یک خط راهبردی برای کسانی است که می‌خواهند کشور را از نظر دیپلماسی ارتباطی، اقتصادی و فرهنگی مدیریت کنند.

امام جمعه مشهد با اشاره به دلاورمردی‌های شهید عباس دوران در تیرماه 1361 در خصوص منحل کردن اجلاس جهانی عراق بر ضد ایران تصریح کرد: دیپلماسی دفاع مقدس یعنی آنکه شهید چمران و هم‌رزمانش وقتی در محاصره دشمن قرار گرفتند زیر بار زورگویی‌های طرف عراقی نرفتند.

عضو مجلس خبرگان خطاب به گروه مذاکره‌کننده‌ی ایرانی ادامه داد: عزیزانی که نیویورک مشغول مذاکره هستید حواستان جمع باشد که با آدم‌های کراوات زده و کت و شلواری حساب شده عمل کنید و نه اینکه با شیطان خبیث دست دهید تا آنان به وضوح در پشت تریبون سازمان ملل به ملت ایران اهانت کنند.

وی با اشاره به 29 شهریور سال 1359 و بمباران فرودگاه مهرآباد توسط نیروهای عراقی و آغاز هفته‌ی دفاع مقدس خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان غیور نیروی مسلح، گرایش به اسلام در میان مسلمانان و گرایش به تشیع در بین جهانیان را از ویژگی‌های بارز 8 سال دفاع مقدس برشمردند.

علم‌الهدی تجلیل از دفاع مقدس را جشن آبرومندی ملت ایران توصیف و خاطرنشان کرد: رزمندگان در عملیات فتح‌المبین با رمز یازهرا(س) بیش از 1500 کیلومتر مربع را از خاک کشور را در کمتر از 24 ساعت آزاد کردند و این آزادسازی کارشناسان نظامی غرب را به تجزیه و تحلیل اصطلاح یا زهرا (س) واداشت.

امام جمعه مشهد در بخشی از سخنانش با بیان اینکه در عرصه‌ی ارتباطات با دنیا باید هماهنگ عمل کنیم، اظهار کرد: استفاده از ابزارهای ارتباطی باید منطبق بر فرهنگ دفاع مقدس باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تقدیر از سخنگوی قوه‌ی قضائیه حجت‌الاسلام و المسلمین «محسنی اژه‌ای» یادآور شد: عزیزان مسئول سیاست‌گذاری در مدیریت ارتباطات باید منطبق با فرهنگ دفاع مقدس عمل کنند و من از تریبون نماز جمعه از اقدام انقلابی حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای کمال قدردانی را می‌کنم.

وی با اشاره به نامه‌ی رئیس قوه‌ی قضائیه و معاون اول ایشان به وزیر ارتباطات مبنی بر کنترل جریان دیجیتالی تا ماه آتی افزود: این امر اولین حرکت مؤثر قوه قضائیه بود اما آقای وزیر ارتباطات در واکنش به این نامه فرمودند که ما با حذف محتوای مجرمانه مبارزه می‌کنیم نه با مسدود کردن شبکه‌های اجتماعی.

علم‌الهدی خطاب به وزیر ارتباطات ادامه داد: ما نیز با شما هم‌عقیده‌ایم که محتوای مجرمانه پیرایش و پالایش شود و نه اینکه عرصه‌ی ارتباطات بسته شود.

امام جمعه مشهد ادامه داد: از اردیبهشت‌ماه برای کنترل جریان ارتباطات قول داده‌اید اما با گذشت سه ماه تنها جریان شبکه‌های اجتماعی خانمان‌سوز اسرائیلی، آمریکایی در دست بچه‌های 8 و 9 ساله توسعه یافته است.

عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه برخی جریان‌ها در سایت‌ها و وبلاگ‌ها می‌گویند که امام جمعه مشهد متخصص نیست پس چرا این‌طور حرف می‌زند؟ افزود: من عاقل و بالغ هستم و نه تنها من بلکه مؤسسه‌ی بین‌المللی آمریکا نیز آماری مبنی بر وجود 10 درصد سایت‌های جهان را پرپونوگرافی دانسته که محتوای ضد اخلاقی توسط این سایت‌ها اشاعه می‌یابد.

وی با بیان اینکه طبق آمار این مؤسسه هر سال 420 صفحه پونوگرافی به منظور ترویج فحشا بین زنان و دختران افزوده می‌شود، اظهار کرد: 89 درصد نرم‌افزار چت با محتوای غیر اخلاقی و اشاعه فسق و فجور است و تنها 11 درصد مطالب آن عینی یا خبری است.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: بر اساس آمار موتورهای جستجو در سال 2014 ، یک میلیارد و 300 میلیون مورد جریان ضد اخلاقی به‌وجود آمده است.

عضو مجلس خبرگان یادآور شد: 34 درصد کاربران جهانی در حال اشاعه‌ی فرهنگ فحشا بر روی جریان‌های ارتباطی و دیجیتالی هستند و سایت‌های خبری، فرهنگی و علمی نیز برای افزایش مخاطبشان از پیش‌درآمدهای غیر اخلاقی استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه کاربران از سن 11 سالگی با محتوای غیر اخلاقی آشنا می‌شوند، ادامه داد: طبق آمار وزارت ارتباطات 90 درصد بچه‌های 8 تا 16 ساله و 12 میلیون زیر 18 سال به سایت‌های غیراخلاقی به دور از اطلاع والدین دسترسی دارند.

علم‌الهدی خطاب به متصدیان فرهنگ کشور افزود: تا این لحظه قدمی برای کنترل جریان ارتباطات برنداشته‌ایم. شما می‌خواهید باران فسق و فجور بر سر این ملت ببارد؟

امام جمعه مشهد ادامه داد: شما به خاطر خون شهدای 8 سال دفاع مقدس به این جایگاه دست یافته‌اید، چرا درصدد توسعه و اشاعه فحشا، فسق و فجور در میان دختران و پسران هستید؟

عضو مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: ان‌شاء‌الله قوه مقننه هم از اقدام قوه قضائیه غیرت بیاموزد و کاری برای مردم کند.

۱۳۹۳/۷/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...