نسخه چاپی

ذوق زدگی سخیف رسانه های اصلاح طلب

محمدكاظم انبارلویی

اين جمله تاريخي امام (ره) در ذهن ملت ايران در قضيه كاپيتولاسيون هميشه زنده است كه فرمود: "آمريكا از انگليس بدتر، انگليس از آمريكا بدتر و شوروي از هر دو بدتر و ...." انگليس در طول يكصد سال اخير تاريخ ايران بزرگترين ظلم‌ها را به ملت ايران كرده است. خيانت آنها در تاريخ مشروطيت و قبل از آن در قراردادهاي ننگين تنباكو ونفت محرز است. در خيانت آنها در كودتاي 28 مرداد در همراهي با آمريكا ترديدي نيست. و بالاخره همراهي آنها با آمريكا در مقابله با انقلاب اسلامي كارنامه‌اي سياه دارد كه نيازي به ذكر آن نيست.

روزنامه ايران ارگان دولت پنج‌شنبه گذشته از ديدار رئيس جمهور محترم با نخست وزير انگليس به عنوان "پايان 35 سال رابطه سرد" ياد كرد و روزنامه‌هاي دوم خردادي از اين ديدار به عنوان يك ديدار تاريخي در پرونده روابط ايران و انگليس ياد كردند. اما نطق توهين‌آميز كامرون در مجمع عمومي سازمان ملل نشان داد كه بخشي از جريان رسانه‌اي داخل از مناسبات ايران وانگليس دچار توهم هستند. اين نطق نشان مي‌دهد كه انگليسي‌ها خوي استعمارگري خود را حفظ كرده‌اند. اين خوي در ذات انگليسي‌هاست كه هيچ‌گاه تغييري در آن حاصل نمي‌شود.

كامرون در نطق خود در سازمان ملل تصريح كرد: ما با ايران اختلافات جدي داريم و فهرست اختلافات خود با تهران را به طور خلاصه به شرح زير اعلام كرد:

1- برنامه هسته‌ا‌ي ايران

2- حقوق بشر

3- حمايت از گروه‌هاي تروريستي

اين اظهارات سخيف نشان مي‌دهد كه ذوق زدگي روزنامه‌هاي اصلاح طلب چقدر با منافع و مصالح ملي انطباق دارد.

انگليس به همراه 5 قدرت جهاني بيش از يك دهه است كه ملت ايران را از حق برخورداري از فناوري صلح‌آميز هسته‌اي با تمسك به يك دروغ تاريخي محروم كرده است. برنامه هسته‌اي ايران شفاف است و مسئولان هرچه در اين شفاف‌سازي پيش مي‌روند بر حجم دروغ‌ها و تهمت‌هاي انگليسي‌ها و شركايشان افزوده مي‌شود.

انگليسي‌ها در توافقنامه ژنو متعهد به رفع تحريم‌ها و تجاوزاتي كه به حقوق ملت ايران كرده بودند، شدند. اما وقيحانه در كنار آمريكا ايستادند و برخلاف عهد و پيمان خود بر حجم تحريم‌ها و زورگويي‌هاي خود در پرونده هسته‌اي ايران اضافه كردند. با اين همه آقاي كامرون از موضع طلبكاري وارد گود شده و در نطق خود در سازمان ملل صريحاً مي‌گويد: "ايران برنامه‌ هسته‌اي خود را تغيير دهد". مردم ايران انرژي هسته‌اي را حق مسلم خود مي‌دانند. اما انگليسي‌ها با پررويي و زورگويي مي‌خواهند ملت ايران را از حق مسلم خود محروم كنند.

آقاي كامرون در حالي دولت ايران را به نقض حقوق بشر محكوم مي‌كند كه در همين مرداد ماه سال جاري دادگاه حقوق بشر اروپا براي چندمين بار انگليس را به نقض حقوق زندانيان محكوم كرد. كامرون در حالي اين اظهارات را بيان مي‌كند كه جنايات سرويس‌هاي امنيتي انگليس در ايرلند شمالي هنوز زبانزد گزارش‌هاي حقوق بشري سازمان‌هاي جهاني است.

آقاي كامرون در حالي دولت ايران را متهم به حمايت از گروه‌هاي تروريستي مي‌كند كه كشورش پشت سر آمريكا از جنايات صهيونيست‌ها در سرزمين‌هاي اشغالي تحت عنوان "حمايت از تروريسم دولتي" ايستاده است.

انگليسي‌ها از رژيم صهيونيستي به دليل كشتار بي‌رحمانه كودكان، زنان و مردم عادي در سرزمين‌هاي اشغالي و بويژه در غزه به شدت حمايت مي‌كنند و به ايران و كشورهايي كه از مردم فلسطين حمايت مي‌كنند نسبت حمايت از تروريسم مي‌دهند. رژيم كودك كش صهيونيستي در اثر فشار افكار عمومي در جهان مجبور شد به كشتار 50 روزه مردم فلسطين پايان دهد و به مفاد آتش بسي كه رعايت نمي‌كند، گردن نهد. اما به دليل همين جنايات تروريستي هنوز مورد حمايت كامرون است.انگليسي‌‌ها از اول رخدادهاي تروريستي و اقدامات جنايتكارانه منافقين در ايران از آنها حمايت مالي و معنوي كرده‌‌اند. دست آنها در قتل عام شهداي هفتم تير و هشتم شهريور و 17 هزار شهيد ترور در ايران آلوده است.

انگليسي‌ها در تدارك نبرد نرم در تاريخ‌هاي 18 تير 78 و بحران‌ آفريني‌هاي 8 ماهه انتخابات سال 88 عليه ملت ايران وارد كار شدند اما ملت با حضور خود در صحنه به آنها تو دهني زد و سرويس‌هاي امنيتي و جاسوسي آنها در تور وزارت اطلاعات مثل موش گير افتادند و سرانجام خود آنها سفارت خود را با يك ترفند تبليغاتي تعطيل كردند. آقاي كامرون خوب مي‌داند ملت ايران از انگليسي‌ها چه نفرتي دارند و لذا در ملاقات با رئيس جمهور برخلاف عرف ديپلماتيك پاي راست خود را روي پاي چپ مي‌اندازد تا با زبان بدن به ملت ايران اهانت كند. البته از رئيس ديپلماسي هسته‌اي ايران جناب آقاي دكتر ظريف بايد تشكر كرد كه به نمايندگي از ملت ايران پاسخ اين اهانت را با همان زباني كه كامرون آشناست، داد.

همچنين از سخنگوي وزارت خارجه بايد تشكر كرد كه پاسخ ظريف را تكميل كرد.

اما سخن سخيف تر و در عين حال مضحك‌تر آقاي كامرون در ارتباط با "شكل‌گيري اتحاد در مقابل شر داعش" است. شر داعش از كجا پديد آمده است؟ كيست كه نداند سرويس‌هاي جاسوسي و امنيتي انگليس از يكصد سال پيش در تدارك جنگ‌هاي قومي در كشورهاي اسلامي و بويژه تشديد اختلافات شيعه و سني بوده‌اند و نان استعمار و استكبار را در تنور اين اختلافات مي‌پختند.

القاعده، داعش و .... جريان‌هاي دست‌ساز انگليسي‌ها و آمريكايي‌هاست كه امروز به ظاهر وبال گردن آنها هستند. كامرون پيش از نطق خود در سازمان ملل گفته بود: "چكمه نظاميان انگليس براي مبارزه با داعش به زمين عراق نخواهد رسيد." معلوم نيست انگليسي‌ها كه حاضر نيستند هزينه انساني در جنگ با داعش را بپردازند چگونه مي‌خواهند با اين پديده روبه‌رو شوند. اكنون جبهه النصره كه از همين تير و طايفه است مورد حمايت انگليسي‌ها در سوريه است. چقدر زمان مي‌برد كه انگليسي‌ها همانند رويارويي با القاعده و داعش سخن از نبرد با النصره بكنند.

كيست كه نداند بازي مضحك مبارزه با تروريست‌ها كه آمريكايي‌ها و انگليسي‌ها مدعي آن هستند، بخشي از به رسميت شناختن تروريسم مورد حمايت آنان است تا به سياست مداخله جويي خود در جهان اسلام مشروعيت بدهند. ملت ايران دست استكبار و استبداد جهاني بويژه انگليسي‌ها را خوانده است و تا قطع اين دست از ايران و بلاد اسلامي از پاي نخواهد نشست و در اين ترديد ندارد كه آمريكا از انگليس بدتر و انگليس از آمريكا بدتر و ... است.

رئيس جمهور محترم در نطق خود در مجمع عمومي سازمان ملل ريشه پيدايش تروريست ها در منطقه وجهان را مورد اشاره قرار داد وصريحاً گفت: غرب خاورميانه را به بهشت تروريست ها تبديل كرد و به طور شفاف خطاب به آقاي كامرون و شركايش گفت: كساني‌كه در ايجاد تروريست ها نقش داشتند بايد از ملت ها عذر خواهي كنند.

۱۳۹۳/۷/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...