نسخه چاپی

امروز ، آخرین پرواز حجاج به سرزمین وحی

رئیس عملیات حج گفت: آخرین پرواز حجاج به سرزمین وحی امروز ساعت ۱۹ از فرودگاه امام خمینی (ره) به سمت جده حركت خواهد كرد.

به گزارش نما به نقل از واحد مرکزی خبر ؛ مهندس ناصر خدرنژاد گفت: این پرواز با هواپیمایی سعودی و به تعداد 447 نفر زائر در ساعت 22 به وقت محلی در فرودگاه جده خواهد نشست.

وی کل پروازها را 186 عدد بیان کرد و افزود: 102 پرواز به مدینه منوره و 84 پرواز به سمت جده آمده‌اند که در مجموع 47 پرواز از شرکت ایران ایر، 50 پرواز از شرکت ماهان و 89 پرواز سعودی بوده‌ است.

وی همچنین از آخرین خروج زائرین مدینه قبل به سمت مکه مکرمه خبر داد و گفت: امروز 1800 نفر از جده و 1700 نفر از مدینه منوره به مکه مکرمه خواهند آمد و تمامی 64 هزار زائر و عوامل ایرانی در مکه مکرمه خواهند بود.

خدرنژاد با اشاره به تعداد زائران ادامه داد: امسال 61 هزار و 867 زائر در قالب 455 کاروان داشتیم و حدود 2 هزار نفر عوامل ستادی و بعثه و عوامل هتل‌ها و مدیران و معاونین کاروان‌ها و هیئت پزشکی بوده‌اند.

مدیر عملیات حج نخستین پرواز برگشت را 17 مهر اعلام کرد و گفت: این پرواز در فرودگاه امام خمینی (ره)‌خواهد نشست و مسافران با استفاده از‌‌ همان فضای رفت و سالن حجاج این فرودگاه باز می‌گردند.

وی افزود: همانطور که قبلا نیز اطلاع‌رسانی شده بود با تعهد فرودگاه امام خمینی (ره) بار حجاج به مقصد فرودگاه امام خمینی (ره) در زمانی بین4 تا 24 ساعت پس از پرواز به درب منازل آن‌ها ارسال می‌شود تا زمان توقف حاجیان به حداقل برسد.

خدرنژاد ادامه داد: تاکنون دو نفر از زائرین ایرانی در مکه مکرمه و دو نفر در مدینه منوره فوت کرده‌اند که یکی از آن‌ها در بقیع به خاک سپرده شد؛ یک زائر ایرانی هم به دلیل بیماری قبل از انجام اعمال به ایران بازگردانده شد.

۱۳۹۳/۷/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...