نسخه چاپی

بررسی اخذ كارمزد بابت كارت خوان ها

هیئت دولت بعدازظهر امروز به ریاست دكتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور تشكیل جلسه داد و اعضای دولت درباره مهم ترین مسائل روز كشور با یكدیگر بحث وتبادل نظر كردند.

به گزارش نما به نقل از واحد مرکزی خبر ، در این جلسه وزارت دادگستری گزارشی در خصوص وضعیت زندان های سراسر کشور ارائه کرد.

هیئت وزیران با خطیر دانستن مأموریت سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی وتربیتی کشور، حل شایسته مشکلات را در گروی اتخاذ راهبرد مشترک قوه قضائیه و دولت دانست.

هیئت دولت از یک سو بر اتخاذ رویکرد و حبس زدایی و استفاده از روش های جایگزین حبس برای کاهش تعداد زندانیان و از سوی دیگر بر تأمین نیازمندی های زندانیان از جمله خدمات بهداشتی، اشتغال و مددکاری در حد استانداردهای مطلوب تاکید کرد.

جهانگیری، دولت را متعهد به تأمین نیازمندی های سازمان در حد استاندارد دانست و اظهار امیدواری کرد با کاهش تعداد و افزایش امکانات، شرایط مطلوب تر فراهم شود.

معاون اول رئیس جمهور همچنین بر رسیدگی جدی به خانواده زندانیان و پیشگیری از ابتلای آنان به آسیب های اجتماعی تاکید کرد.

در همین راستا، هیئت وزیران پیشنهادها و دیدگاه های مطرح شده از سوی اعضای دولت برای بهبود وضعیت زندان ها و زندانیان را جهت بررسی بیشتر و هماهنگی لازم با دستگاه های مسئول از جمله معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت دادگستری ، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و همچنین رایزنی با قوه قضائیه به کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک ارجاع داد.

هیئت دولت درخصوص اخذ کارمزد بابت کارت خوان ها از بانک مرکزی خواست تا ضمن بررسی جوانب موضوع، پیشنهاد لازم درباره چگونگی و میزان اخذ کارمزد را به شورای پول و اعتبار منعکس و پس از تصویب آن در شورای مذکور،‌اقدام کند.

در ادامه، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه های اجرایی پس از بررسی، به تصویب رسید.

با تصویب هیئت وزیران، مبلغ یکصد و پنجاه میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه های پیشگیری و مقابله با حوادث غیر مترقبه و تأمین آب شرب شهری، روستایی و منطقه ای و مقابله با خشکسالی بخش کشاورزی در استان سمنان اختصاص یافت.

اختصاص مبلغ هفتصد و پنجاه میلیارد ریال اعتبار بابت پروژه های تأمین و انتقال آب زراعی، تأمین آب شرب شهری، روستایی و عشایری، کمک به اجرای مجتمع های آبرسانی و مقابله با حوادث غیر مترقبه در استان چهارمحال و بختیاری، از دیگر مصوبات جلسه امروز هیئت دولت بود.

۱۳۹۳/۷/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...