نسخه چاپی

اعتراف مجری قالپاق دزد VOA

عکس خبري -اعتراف مجري قالپاق دزد VOA

نمی دانم شما در زندگی پایتان به كلانتری باز شده یا نه؛ در ایران برای من بارها این اتفاق افتاد.

به گزارش نما به نقل از وطن امروز؛ آرش سيگارچي، مجري تلويزيوني فارسي صداي آمريکا در وبلاگ شخصي خود نسبت به خبري که روزنامه " وطن امروز" درباره جرائم وي مبني بر 2 فقره دزدي و رابطه نامشروع منتشر کرد واکنش نشان داد.

" وطن امروز" سه شنبه گذشته مطلبي در صفحه اول خود با تيتر "قالپاق دزدي که مجري VOA شد" منتشر کرد که در آن آمده بود:" آرش سيگارچي که اکنون در صداي آمريکا مشغول به فعاليت است در سال 1375 مرتکب 2 فقره سرقت (سرقت اسباب و اثاثيه و طلاهاي منزل فردي به نام محمد جواد ثنايي وسرقت قالپاق هاي اتومبيل فردي به نام محمد تقي مهرورز) شده است.

سيگارچي همچنين پيش از اين سابقه ارتباط نامشروع با يکي از اهالي منطقه گلسار "گيلان" را داشته که در ارتباط با اين جرائم توسط نيروي انتظامي بازداشت مي شود.

پس از رسيدگي قضايي به موارد مندرج در اين پرونده طي حکمي به شماره 75/6515 از سوي شعبه دادگاه عمومي شهرستان رشت محکوم شده که در مورخ 30/7/1376 پس از ارجاع به دايره اجراي احکام به تحمل 3 ماه و يک روز حبس و جزاي نقدي محکوم شده است.

انتشار اين مطلب باعث واکنش اين قالپاق دزد فراري شد.

وي در وبلاگ شخصي اش سعي کرد به توجيه اتهامات و جرائم اخلاقي خود بپردازد.

سيگارچي در توجيه نامه خود ضمن اعتراف به همه مطالب و اتهامات وارده در خبر "وطن امروز" نوشت: "مثل هر انساني، ممکن است من هم در کارنامه زندگي ام خطا يا خطاهايي داشته باشم؛ به ويژه دوران نوجواني که معمولا آدم ها لغزش شان بيشتر است اما فکر مي کنم نويسندگان روزنامه وطن امروز به خطا رفته اند.

نمي دانم شما در زندگي پايتان به کلانتري باز شده يا نه؟ در ايران براي من بارها اين اتفاق افتاد.

نمي دانم کداميک از اين بازداشت ها برايم پرونده شد اما چون هيچکدام به حکم قطعي دادگاه منتهي نشد، فکر مي کنم پرونده اي نشده باشند".

مجري شبکه دولتي صداي آمريکا بعضي ديگر از مطالب وطن امروز را نيز اتهاماتي توصيف کرد که منجر به حکم قطعي نشده است و افزود: "درک من از حقوق به عنوان يک فارغ التحصيل رشته کارشناسي حقوق اين است که در يک دعواي حقوقي، حکم قطعي ملاک است؛ اين را چرا مي گويم؟ شما امکان دارد به قتل متهم شويد و دادگاه بدوي راي به مجرميت شما بدهد اما در انتهاي اين حکم مي نويسند راي قطعي نيست و معمولا 20 روز فرصت تجديد نظر داريد.

اگر شما يا طرف مقابل دعوا (شاکي يا مدعي العموم) اعتراض کنيد و پرونده در تجديد نظر يا ديوانعالي ايران، شمار را مثلا تبرئه کند اين راي قطعي است آن وقت کسي نمي تواند به شما بگويد شما قاتل هستيد. اين غلط است حالا که دستشان به ما نمي رسد پرونده هايي که از ما در ايران مانده را مي گردند تا چيزي پيدا کنند".

وي همچنين به رابطه نامشروع خود نيز اعتراف کرد و ادامه داد: "من سال 77 يک پرونده داشتم که جريمه رابطه نامشروع، همان 10 هزار تومان بود.

البته فکر بد نکنيد، رابطه نامشروع اسمش بزرگ بود و الزاما رابطه جنسي نبود. آن روزها اگر دختر و پسري را در خيابان تنها در حال حرف زدن مي گرفتند جرمشان رابطه نامشروع بود.

"سيگارچي در اين باره ضمن اعتراف به داشتن رابطه نامشروع با مبهم گويي سعي در فرار از اين رسوايي دارد و مشخص نکرده است واقعا رابطه وي از چه نوعي بوده است.

با اين مطلب سيگارچي به ياد دسته گل ديگر صداي آمريکا مي افتيم که وي هم خود را وارد اين ماجرا کرده بود.

در تاريخ 24/3/1390 سيگارچي ضمن اعتراف به تجاوز جنسي در صداي آمريکا، توجيه هايي براي يک سايت خبري فرستاد که بد نيست يک بار ديگر با هم بخوانيم: در پي انتشار خبري با عنوان "خانمها مراقب باشيد، صداي آمريکا امن نيست" و اشاره به ماجراي تجاوز مهدي فلاحتي به همکار خود در اين شبکه آرش سيگارچي مجري صداي آمريکا جوابيه اي براي جام نيوز ارسال کرده است که متن و پاسخ به آن را در زير مشاهده مي کنيد.

"سلام . نمي دانم شايد اين ساده لوحي محض باشد اما انتظار دارم پاسخم را در اينجا منعکس کنيد.

اين پاسخ سازمان صداي آمريکا نيست بلکه اداي احترام من به مخاطبم است؛ اينجا در آمريکا هيچ کس حق ندارد در حين کار کسي را به خاطر تبعيض جنسيتي، سن، رنگ و نژاد مورد سوءاستفاده قراردهد.

آنچه تحت قانون "سکشوال هرسمنت" نام گرفته، آنقدر مهم است که گاهي حتي مي تواند مهم ترين سياستمداران را به پاي ميز محاکمه بکشاند. در اين نوع شکايت حتما مراد از تجاوز آن نيست که شما در ذهنتان داريد. گاهي حتي استفاده از واژه هاي نامانوس جنسي هم مي تواند حکم "سکشوال هرسمنت " داشته باشد؛ بنابراين ذوق زده نشويد آنچه هم درباره آن 2 همکار و همکار سابق ما روي داده خارج از اين قوانين نيست.

خوشبختانه پرونده هاي اينچنيني در آمريکا به دقت رسيدگي مي شود پس نگران نباشيد".

۱۳۹۱/۳/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...