نسخه چاپی

این كیف قاپان را شناسایی كنید+عكس

عکس خبري -اين کيف قاپان را شناسايي کنيد+عکس

پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با انتشار تصویر دو زورگیر و كیف قاپی حرفه‌ای و سابقه‌دار از كلیه شكات و مالباختگانی كه موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت كرد جهت پیگیری شكایت خود به این پایگاه مراجعه كنند.

به گزارش نما به نقل از فارس، در مورخه 20 مردادماه سال جاری خانمی با مراجعه به کلانتری 106 نامجو به مأموران اعلام کرد که گوشی تلفن همراهش به شیوه قاپیدن توسط دو سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت آبی رنگ به سرقت رفته است.
پرونده در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ:

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت گوشی تلفن همراه به شیوه قاپیدن و به دستور شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

شاکی پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: « در ساعت 10 مورخه20 مرداد از درب منزل خود واقع در خیابان خرمشهر خارج شدم که ناگهان یک دستگاه موتورسیکلت آبی رنگ با دو سرنشین وارد کوچه ورود ممنوع شدند.

در یک لحظه سرنشین موتور در حالیکه در حال صحبت با گوشی تلفن همراه بودم ، اقدام به سرقت گوشی تلفن همراهم کرد و به سرعت از محل فرار کردند.»

شناسایی مجرم سابقه دار با شش سابقه دستگیری به اتهام کیف قاپی ، زورگیری و ...

با آغاز رسیدگی به پرونده و با انجام اقدامات پلیسی، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که یکی از مجرمان سابقه دار و حرفه ای در زمینه ارتکاب جرایم کیف قاپی و زورگیری که به تازگی از زندان و با تأمین قرار وثیقه آزاد شده، مجدداً سرقت های خود را با فرد دیگری که دارای قدرت بدنی بالا است، آغاز کرده و در تمامی سرقت ها نیز از کلاه ایمنی استفاده می‌کند.

با توجه به اطلاعات بدست آمده در خصوص استفاده متهمان از یک دستگاه موتورسیکلت باکسر آبی رنگ، کارآگاهان به بررسی تصاویر بدست آمده از لحظه سرقت گوشی تلفن همره شاکی پرداخته و موفق به شناسایی علی . ق - 22 ساله- متهم تحت تعقیب پلیس آگاهی به عنوان راننده موتورسیکلت در لحظه سرقت شدند.

اظهارات شکات و مالباختگان:

با شناسایی هویت علی. ق - 22 ساله- به عنوان یکی از سارقان و با مراجعه تعداد دیگری از شکات زن و مرد که همگی آنها به شیوه ای مشابه توسط دو سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت آبی رنگ مورد کیف قاپی، زورگیری و سرقت گوشی تلفن همراه قرار گرفته بودند، کارآگاهان موفق به شناسایی دهها نفر دیگر از شکات این پرونده شدند که همگی در مناطق مختلف شهر تهران به ویژه در مناطق مرکزی شهر تهران توسط علی. ق و همدستش مورد سرقت قرار گرفته بودند.

اظهارات شکات و همچنین تصاویر بدست آمده از صحنه های سرقت و لحظات فرار سارقان همگی حکایت از آن داشت که آنها در تمامی سرقت های خود از سلاح سرد و یک قبضه شمشیر استفاده کرده تا علاوه بر سرقت و زورگیری، مانع از دستگیری خود توسط مردم شوند.

دستگیری متهمان با شلیک گلوله ی کارآگاهان:

با توجه به تعدد سرقت های انجام شده توسط متهمان و در حالیکه متهم اصلی پرونده از محل سکونت خود متواری شده و هیچگونه ترددی به این محل نداشت تیم های ویژه ای در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ تشکیل شد تا در صورت شناسایی متهم و همدستش اقدام به دستگیری این دو نفر کنند.

تیم های نامحسوس پایگاه سوم با شناسایی محل های تردد احتمالی متهمان در محدوده میدان هفت تیر این مناطق را تحت مراقبت های پلیسی خود قرار داده تا سرانجام در ساعت 14 مورخه 20 شهریور ماه هر دو متهم با یک دستگاه موتورسیکلت باکسر آبی رنگ در خیابان بهار شمالی توسط یکی از تیم های نامحسوس پایگاه سوم آگاهی مورد شناسایی قرار گرفتند.

با توجه به جسور بودن متهمان در ارتکاب سرقت ها و استفاده آنها از شمشیر و سلاح سرد و احتمال ارتکاب هر گونه اقدام خطرناک دیگر از سوی آنها جهت فرار از دست کارآگاهان و به خطر افتادن جان شهروندان، بلافاصله هماهنگی های لازم با سایر تیم های پایگاه سوم آگاهی انجام شد.

همزمان با حضور تیم های عملیاتی پایگاه سوم آگاهی در محل، متهم علی. ق که متوجه حضور کارآگاهان در محل شده بود اقدام به فرار از محل کرده و همدست او نیز با استفاده از شمشیر شروع به تهدید مردم و مأموران می‌کند.

کارآگاهان پایگاه سوم آگاهی با رعایت قانون بکارگیری سلاح ابتدا اقدام به شلیک تیر هوایی کرده اما متهمان تصمیم به فرار داشتند که ابتدا موتورسیکلت آنها مورد اصابت گلوله قرار گرفته و متوقف می شود؛ اما با وجود متوقف شدن موتورسیکلت، علی و همدستش همچنان تصمیم به فرار از دست کارآگاهان داشتند و با تهدید شمشیر به سمت مردم و کاراَگاهان حمله ور شدند اما قبل از هرگونه اقدام بیشتر هر دو نفر از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار گرفته و دستگیر شدند.

دو کیف‌قاپ حرفه‌ای را شناسایی کنید+عکس

اعتراف به دهها فقره زورگیری، کیف قاپی و سرقت تلفن همراه در سطح شهر تهران:

با دستگیری دو متهم بنام های علی. ق - 22 ساله- و حسن. ج- 25 ساله- هر دو متهم به بیمارستان منتقل شده و پس از انجام اقدامات درمانی به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

متهمان پس از مواجهه با تصاویر دوربین های مداربسته و همچنین شکات و مالباختگان، صراحتاً به دهها فقره کیف قاپی، سرقت گوشی تلفن همراه و زورگیری در مناطق مختلف میدان هفت تیر، بهار شمالی، میدان وصال، خیابان شریعتی، سیدخندان، فاطمی، خیابان شهید مطهری، رسالت، بلوار کشاورز، خیابان کارگر، خیابان شهید بهشتی، خرمشهر، هویزه، سهروردی، مفتح، قنبرزاده، عباسی، میرزای شیرازی و ولیعصر و ... اعتراف کردند.

گوشه ای از اعترافات متهمان :

حسن . ج در اعترافات خود به کارآگاهان گفت:« به اتفاق علی. ق، سرقت های متعددی در سطح شهر تهران انجام دادیم ؛ .... ؛ دارای سابقه دستگیری در پایگاه چهارم ، سوم و دوم پلیس آگاهی هستم ؛ در عمده سرقت ها شمشیر همراه داشتم و برای ترساندن مردم و زورگیری اقدام به کشیدن شمشیر و ایجاد رعب و وحشت می کردم ؛ عمده سرقت های خود را از زنان انجام می‌دادیم و ...»

علی . ق نیز در اعترافاتش به کارآگاهان گفت:« ابتدا با یکی از دوستانم بنام امید کیف قاپی می کردم که نقش من در آن سرقت ها رانندگی موتور بود و امید سرقت ها را انجام می داد تا اینکه توسط کلانتری 106 دستگیر شد و من از آن زمان متواری شدم؛ پس از آن با حسن شروع به سرقت کیف قاپی کردم؛ گوشی های مسروقه را به چند مالخر به مبالغ 100 الی 200 هزار تومان می فروختم و پول های بدست آمده را نیز به صورت مساوی تقسیم می کردیم .»

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت:« با توجه به سوابق متهمان در ارتکاب جرایم مختلف خشن و اعتراف صریح به دهها فقره زورگیری، کیف قاپی و موبایل قاپی و همچنین شناسایی دهها مالباخته تا به این لحظه از تحقیقات اولیه و به منظور شناسایی دیگر جرایم ارتکابی و شکات پرونده، دستور انتشار تصاویر متهمان از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان خرمشهر– میدان نیلوفر مراجعه کنند.»

۱۳۹۳/۷/۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...