نسخه چاپی

كارهایی كه پیری زودرس می آورد

به گزارش نما به نقل از قدس آنلاین: پیش از آن که با استفاده از روش‌های مختلف - جراحی پلاستیک، لیزر درمانی و ... - بتوانید چهره جوان تان را حفظ کنید، باید با هفت عوامل پیری زودرس آشنا شده و از آنها بپرهیزید.

1- استرس

به گزارش گروه سلامت و بهداشت قدس آنلاین، استرس از ابتلای تاریخ تاکنون مخل آسایش درونی، امنیت و سلامت روانی بشر بوده است. استرس، خطر حملات قلبی را بالا می‌برد و عنان تصمیم‌گیری را از آن می گیرد. به ‌تازگی پروفسور الیسا اپل، استاد روان پزشکی دانشگاه کالیفرنیای اثبات کرده استرس زیاد باعث بروز فرسودگی زودرس سیستم ایمنی بدن می‌شود.

2- کم تحرکی

دکتر ویلیام جی. اونس، متخصص دارو، تغذیه و روان شناسی سالمندی و استاد دانشگاه آرکانزاس، می‌‌گوید:" کم ‌تحرکی، اعتیادی است که همه کمابیش به آن مبتلا هستیم. غافل از این که حتی میزان کمی تحرک در روز می‌تواند تا حد زیادی بر سلامت ما تأ‌ثیر‌ بگذارد، از افزایش وزن جلوگیری کند و استرس‌ها را کاهش دهد.

3- خوردن زیاد چربی‌های اشباع‌ نشده

خوردن چربی‌های اشباع‌ نشده موجود در گوشت دام و پرندگان، شیر و کره، میزان کلسترول بد را در خون افزایش می‌دهد و در واقع، میزان خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را بالا می‌برد. برای جلوگیری از دریافت این‌گونه چربی‌ها، سعی کنید از غذاهای دریایی و سرخ‌نکردنی و روغن آفتابگردان، زیتون، ذرت و هسته انگور استفاده کنید.

4- دود کردن سیگار

طبق گزارش‌های مرکز کنترل و جلوگیری از بروز بیماری‌های آمریکا، بیش از یک‌ پنجم بزرگسالان آمریکا سیگاری هستند. برای این ه از بروز سرطان، چروک زودرس پوست و پیری زودرس جلوگیری کنید، دود کردن سیگار را کنار بگذارید.

5- تنفس هوای آلوده

تنفس هوای آلوده، سبب بروز سرفه، سوزش چشم، آسم و بیماری‌های تنفسی می شود. حتی‌الامکان در خانه بمانید و کمتر به مراکز آلوده شهر بروید.

6- کم‌ خوابی

کم‌ خوابی در جوانی نیز باعث بروز دیابت، فشار خون بالا، چاقی و فراموشی می شود. دکتر رونالد کلاتز، رئیس آکادمی داروهای ضد پیری شیکاگو، می‌گوید:" بهترین داروی جوانی، خواب کافی‌است. در هنگام خواب، تلویزیون و دیگر وسایل عامل سروصدا را خاموش و اتاق خوابتان را تاریک کنید."

7- اضافه وزن

وزن زیاد باعث بروز بیماری‌های قلبی، دیابت و حتی برخی سرطان‌ها می‌شود. سعی کنید وزن تان را کنترل کنید.

۱۳۹۳/۷/۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...