نسخه چاپی

25 درصد ایرانی‌ها فشار خون دارند

كارشناس قلب و عروق و فشار خون مركز بهداشت خراسان‌رضوی با انتقاد از بی‌توجهی آقایان نسبت به سلامت خود گفت: میزان مراجعه خانم‌ها به مراكز بهداشتی دو برابر آقایان است.

به گزارش نما به نقل از فارس، مریم ابریشمی در نشست خبری در شهرک دانش و سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با اشاره به افزایش فشار خون در میان افراد جامعه، اظهار کرد: از هر چهار نفر یک نفر مبتلا به فشار خون است که این میزان را با پیشگیری‌های لازم می‌توانیم کاهش دهیم.

ابریشمی با بیان اینکه توجه به سلامت در خانم‌ها بسیار بیشتر از آقایان است، تصریح کرد: نیمی از مردانی که مبتلا به پرفشاری خون هستند تا زمانی بیمار نشوند به پزشک برای پیشگیری مراجعه نمی‌کنند در حالی که اکثر فوتی‌ها در کشور مربوط به آقایان هستند.

کارشناس قلب و عروق و فشار خون مرکز بهداشت خراسا‌ن‌رضوی اضافه کرد: میزان مراجعه خانم‌ها به مراکز بهداشتی دو برابر آقایان است.

وی با انتقاد از وضعیت سیستم اداری، عنوان کرد: متأسفانه در اکثر اداره‌ها زمان خاصی برای ورزش کردن و یا حتی پیاده‌روی ساده در نظر گرفته نمی‌شود.

ابریشمی با تأکید بر اینکه باید زمانی برای ورزش در اداره‌ها اختصاص یابد، بیان کرد: سیستم قوانین در محیط کار اجازه ورزش به کارمندان را نمی‌دهد و باید برای رفع این مشکل چاره اندیشید.

۱۳۹۳/۷/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...