نسخه چاپی

روحانی وارد تهران شد

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران پس از سفری ۸ روزه به دو كشور آمریكا و روسیه دقایقی پش با استقبال رسمی اسحاق جهانگیری وارد تهران شد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران دقایقی پیش از انجام سفری 5 روز به نیویورک جهت شرکت د رمجمع عمومی سازمان ملل و همچنین سفری دو روزه به آستراخان روسیه با استقبال رسمی اسحاق جهانگیری وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.

در مراسم استقبال از روحانی، علاوه بر معاون اول رئیس‌جمهور، علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت و معاون رئیس‌جمهور، حمید چیت‌چیان وزیر نیرو، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش‌و‌پرورش، شهیندخت مولاوردی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، الهام امین‌زاده معاون حقوقی رئیس‌جمهور، حجت‌الاسلام محمود علوی وزیر اطلاعات، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست و معاون رئیس‌جمهور، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت معدن و تجارت، ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی، مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور حضور دارند.

رئیس‌جمهور روحانی در سفر 5 روزه خود به نیویورک علاوه بر سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و سخنرانی در نشست سران در زمینه تغییرات آب و هوا، با سران کشورهای مختلف و مقامات نهادهای بین المللی از جمله دبیرکل سازمان ملل متحد و رییس شورای اروپایی دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

روحانی در جریان این سفر با رؤسای جمهوری ترکیه، ونزوئلا، فرانسه، اتریش، اسلوونی، بولیوی، سوییس، عراق و گینه و همچنین نخست وزیران ژاپن، انگلیس، عراق، گرجستان و لبنان و وزیر امور خارجه آلمان دیدار کرد و درباره مهمترین مسایل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی به بحث و تبادل نظر پرداخت.

رییس جمهوری همچنین طی نشست‌هایی جداگانه در جمع نخبگان سیاسی اندیشکده‌های آمریکایی، اعضای اندیشکده‌های آمریکایی، فعالان و صاحب‌نظران و سرمایه‌گذاران شرکت‌های آمریکایی، رهبران جوامع اسلامی آمریکا، ایرانیان مقیم آمریکا، کارآفرینان ایرانی مقیم آمریکا و اساتید و دانشجویان ایرانی مقیم این کشور حاضر شد و دیدگاه‌ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران را تشریح کرد.

روحانی در سفر به نیویورک، ضمن گفت‌و‌گوی اختصاصی با شبکه‌های تلویزیونی Pbs و CNN، طی نشستی مطبوعاتی در نیویورک به سوالات نمایندگان رسانه‌های بین‌المللی پاسخ داد.

همچنین سخنرانی در اجلاس سران کشورهای حاشیه دریای خزر و امضای اسناد، دیدار با رؤسای جمهور روسیه و آذربایجان از برنامه‌های روحانی در سفر به آستراخان روسیه بود.

۱۳۹۳/۷/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...