نسخه چاپی

افزایش واردات 100 درصد، درآمدهای گمرك 43 درصد

عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه این كمیسیون با مدیران سازمان گمرك گفت: علی رغم افزایش 100 درصدی واردات، درآمدهای گمركی تنها 43 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش نما، جعفر قادری در گفتگو با مهر، با اشاره به جلسه کمیته مالی کمیسیون برنامه و بودجه با مسئولان سازمان گمرک گفت: وصول نقدی سازمان گمرک نسبت به سال گذشته 43 درصد اضافه شده است. این در حالی است که واردات کشور نسبت به سال گذشته 100 درصد افزایش یافته بنابراین درآمدهای سازمان گمرک با میزان واردات هماهنگی ندارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر این اساس سازمان گمرک مقرر شد گزارشی از ریز درآمدهای خود به کمیسیون برنامه و بودجه ارائه کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: سازمان گمرک از کالاهایی که از پرداخت سود بازرگانی و حقوق گمرکی معاف هستند مالیات و ارزش افزوده دریافت نمی کند که این کار خلاف قانون بوده و به سازمان تذکر داده شد.

وی تصریح کرد: دیوان محاسبات در این جلسه اعلام کرد بین درآمدهای وصولی خزانه و اطلاعاتی که گمرک در مورد واردات ارائه می کند، مغایرت هایی وجود دارد که باید گمرک در این خصوص توضیح دهد.

قادری ادامه داد: امکان دارد این اختلاف حساب به دلیل اختلال در زمان پرداخت و یا واریز درآمدها و یا ضمانت‌نامه‌ها باشد.

۱۳۹۳/۷/۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...