نسخه چاپی

با تصویب نمایندگان مجلس

اختصاص یك درصد از درآمدهای مالیاتی به شهرهای زیر ۲۵۰ هزار نفر

نمایندگان مجلس در ماده‌ای مصوب كردند یك درصد از كل درآمدهای مالیاتی به شهرداری‌های شهرهای زیر ۲۵۰ هزار نفر اختصاص یابد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، رسیدگی به لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم در جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی ادامه یافت و نمایندگان موادی از آن را بررسی کردند.

در ماده ۲۸۰ این لایحه، وکلای ملت مصوب کردند که معادل یک درصد از کل درآمدهای حاصل از مالیات‌های مستقیم موضوع این قانون که به خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود، در قالب ردیف مشخصی در قوانین بودجه سالانه در اختیار وزارت کشور قرار گیرد تا پس از مبادله موافقتنامه، به نسبت شاخص جمعیت به شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرهای زیر ۲۵۰ هزار نفر جمعیت پرداخت شود.

وکلای ملت همچنین در ماده الحاقی به ماده ۲۸۰ مصوب کردند، به منظور توانمندسازی آن دسته از سازمان‌ها و موسسات وابسته به شهرداری‌ها که به موجب قانون برای انجام وظایف ذاتی شهرداری در امور عمومی، شهری و خدماتی تشکیل و صددرصد سرمایه و دارایی آن متعلق به شهرداری است، با نرخ صفر مالیاتی است.

نمایندگان همچنین ماده ۲۸۱ لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم را حذف کردند. در این ماده آمده بود که در هر مورد که اجرای احکام و مقررات قوانین مالیاتی، متضمن ابهام در نحوه عمل و برداشت از قانون است، بخشنامه‌های اجرایی سازمان امور مالیاتی کشور باید با رعایت منابع مودیان رفع ابهام کند.

نمایندگان در ماده ۲۸۲ این لایحه مقرر کردند که تاریخ اجرای این قانون به استثنای مواردی که در همین قانون ترتیب دیگری برای آنها مقرر شده، از ابتدای سال ۱۳۹۴ است لیکن کلیه اشخاص حقوقی و صاحبان مشاغل موضوع ماده ۹۵ این قانون که سال مالی آنها از ۹۳/۱/۱ و بعد از آن شروع می‌شود از لحاظ تسلیم اظهارنامه، ترتیب رسیدگی و نرخ مالیاتی، مشمول احکام این قانون هستند.

بهارستان‌نشینان همچنین ماده ۲۸۳ را دارای ابهام دانستند و برای بررسی بیشتر به کمیسیون اقتصادی ارجاع دادند.

۱۳۹۳/۷/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...