نسخه چاپی

بلژیك هم به صف حملات هوایی در عراق پیوست

بنابر اعلام سفیر آمریكا در بروكسل، جنگنده‌های بلژیكی روز پنجشنبه برای نخستین بار مواضع گروه تروریستی داعش در عراق را بمباران كردند.

به گزارش نما ، العالم به نقل از "سی ان ان" نوشت: دنیس کامبل سفیر، آمریکا در بروکسل پایتخت بلژیک، اعلام کرد: بلژیک اولین حمله هوایی خود را به مواضع تروریست های داعش انجام داد.

وی گفت: هواپیماهای جنگی F 16 بلژیک مواضع گروه داعش در عراق را هدف قرار دادند اما از نتیجه این حملات اظهار بی اطلاعی کرد.

کشورهای غربی و برخی کشورهای منطقه به سرکردگی آمریکا تحت عنوان ائتلاف بین المللی ضد داعش، حملات هوایی خود را در عراق و سوریه آغاز کرده اند. این حملات پس از آن شروع شد که داعش گروگان های غربی به ویژه آمریکایی و انگلیسی را سر برید و تصاویر ویدیویی آنها را در شبکه های اجتماعی پخش کرد.

تا کنون کشورهای آمریکا، انگلیس، بحرین، اردن، عربستان، قطر، امارات عربی متحده حملات هوایی به مواضع داعش در عراق و سوریه انجام داده اند.
پ
سوریه همواره حملات هوایی در خاک کشورش را بدون هماهنگی و اجازه دمشق محکوم و آن را خلاف قوانین بین المللی عنوان کرده و از کشورهای ائتلاف خواسته است که نباید به بهانه مبارزه با داعش بدون کسب مجوز به بمباران خاک سوریه مبادرت کنند.

۱۳۹۳/۷/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...