نسخه چاپی

انتقادانگلیس ازشهرك سازی اسراییلی ها

وزیر خارجه انگلستان روز جمعه با غیرقانونی خواندن شهرك‌سازی رژیم‌صهیونیستی در بیت‌المقدس، تصمیم تل‌آویو را «نسنجیده» خواند.

به گزارش نما به نقل از فارس، بنابر بیانیه رسمی وزارت خارجه انگلستان این کشور ضمن ابراز تاسف از تصمیم رژیم‌صهیونیستی برای پیشبرد شهرک‌سازی در «گیوعات هماتوص»، به تل‌آویو توصیه کرده است که از این تصمیم صرف نظر کند.

«فیلیپ هاموند» وزیر خارجه انگلستان در این باره گفت: «انگلستان از تصمیم اسراییل مبنی بر پیشبرد برنامه برای ساخت 2610 واحد مسکونی در گیوعات هماطوس متاسف است.»

لندن همچنین این اقدام را تصمیمی «نسنجیده‌» خوانده که پیامدهای جدی برای پایتختی مشترک بیت‌المقدس و فرآیند سازش خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: «موضع انگلستان در قبال شهرک‌سازی اسراییل روشن است: (شهرک‌سازی) طبق قوانین بین‌المللی غیرقانونی است. اگر این گسترش ساخت و ساز به انجام برسد، چشم‌انداز راه‌حل دو ایالتی صدمه خواهد دید و کار دوستان اسراییل را در دفاع از اسراییل در مقابله با ادعاهایی که آنها (اسراییل) را درباره صلح جدی نمی‌دانند مشکل‌تر می‌کند. از اسراییل می‌خواهیم از این تصمیم طرفنظر کند.»

پیش از این وزارت خارجه فرانسه و روسیه نیز (اینجا) ضمن ابراز نگرانی از طرح اخیر رژیم صهیونیستی درباره توسعه شهرک‌سازی‌ها در بیت‌المقدس، از تل‌آویو خواستند تا درباره طرح اخیر این رژیم در قدس اشغالی بازنگری کند.

سخنگوی کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا نیز روز چهارشنبه گذشته به تل آویو هشدار داد که تصمیم این رژیم برای ساخت 2600 واحد مسکونی در بیت‌المقدس فضای روابط اسرائیل با فلسطین و جهان عرب را مسموم خواهد کرد.

رژیم صهیونیستی اخیرا موافقت خود با احداث 2610 واحد مسکونی جدید در شهر قدس اشغالی را اعلام کرده است.

فعالیت‌های شهرک‌سازی رژیم‌صهیونیستی در قدس شرقی و کرانه باختری از زمان روی کار آمدن «بنیامین نتانیاهو» چندین برابر شده تا جایی که اعتراض متحدان غربی این رژیم را نیز برانگیخته است.

نتانیاهو در واکنش به دور تازه انتقادات از شهرک‌سازی‌ها، گفته بود نمی‌تواند به یهودیان دیکته کند که کجا خانه بخرند و کجا خانه نخرند.

۱۳۹۳/۷/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...