نسخه چاپی

عربستان مانع ورود حجاج سوریه به «جده» شد

عربستان سعودی با در پیش گرفتن سیاستی دوگانه در قبال مخالفان سوریه و مردم این كشور اجازه نداد كه حجاج سوری برای انجام فرائض حج وارد این كشور شوند.

به گزارش نما به نقل از فارس، مقامات عربستان سعودی مانع از ورود دهها نفر از حجاج سوریه به خاک این کشور شد.

یک فعال سوری در همین زمینه اعلام کرد، مقامات فرودگاه بین‌المللی «ملک بن عبدالعزیز» در شهر «جده» «عفیف سلیمان» رئیس موسوم به شورای نظامی «ادلب» را که برای انجام فرائض حج به عربستان سفر کرده بود، بازداشت کردند.

مقامات سعودی به دلیل ترسی که از نفوذ عناصر تروریستی به خاک خود دارند، مانع از ورود مخالفان دولت سوریه شده‌اند. این در حالی است که عربستان خود عهده‌دار حمایت مالی و تسلیحاتی از تروریست‌ها بودند.

به گزارش این شخص، «عبدالجبار العکیدی» فرمانده سابق شورای موسوم به شورای نظامی «حلب » به همراه خانواده‌اش در فرودگاه جده بازداشت شد.

روزنامه «مکه» نیز به نقل از «محمد النعیمی» بنیان‌گذار انجمن امدادرسانی آوارگان سوری اعلام کرد که مقامات سعودی مانع از ورود 100 شخص تندرو عضو گروه‌های تروریستی به داخل این کشور شده‌اند.

وی درباره ممانعت مردم سوریه برای انجام فرائض حج توسط مقامات آل سعود مدعی شد که این مسئله نادرست است.این در حالی است که منابع خبری بارها گزارش داده اند که مقامات سعودی مانع از آن شده‌اند که مردم سوریه برای انجام فرائض حج به عربستان سفر کنند. به گفته این منابع، مقامات آل‌سعود م با تحت فشار گذاشتن مردم سوریه در ممانعت از ورود به عربستان قصد دارند حکومت آن را تحت فشار قرار دهند.

النعیمی در ادامه مدعی شد که عربستان به اعتبار اینکه وزارت اوقاف سوریه یکی از ارکان وابسته به نظام غیر شرعی است مانع از ورود مردم سوریه به خاک عربستان شده است.

به گزارش القدس العربی، عربستان مانع از ورود حجاجی شده است که از طریق وزارت اوقاف سوریه قصد داشتند به جده سفر کنند.

بنا بر این گزارش، عربستان همچنین فقط به حجاجی اجازه ورود داده است که از طریق کمیته عالی حجاج در گروه مخالفان موسوم به«ائتلاف ملی» اقدام به سفر کرده اند.

النعیمی درباره ممانعت از ورود حجاج سوری به بهانه تقلبی بودن گذرنامه‌های حجاج مدعی شد که این مسائل همه شایعه است و اطمینان حاصل کردن از ویزا شرط ورود هر شخصی است که قصد دارد فرائض حج را انجام دهد.

۱۳۹۳/۷/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...