نسخه چاپی

۴۵ میلیون آمریكایی در فقر به سر می‌برند

رئیس مجلس نمایندگان آمریكا در گزارشی به چالش‌های اقتصادی كه این كشور در دوران ریاست جمهوری اوباما با آن مواجه شده اشاره كرد و نوشت كه هم اكنون بیش از ۴۵ میلیون آمریكایی در فقر به سر می‌برند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، "جان بینر" رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در صفحه رسمی خود در اینترنت به چالش‌های اقتصادی که آمریکا در دوران ریاست جمهوری "باراک اوباما" با آن مواجه شده اشاره کرد.

وی نوشت: برای چندمین بار، رئیس جمهور اوباما در تلاش است تا با سخنرانی کردن درباره "عظمت اقتصادی" آمریکا توجه ها از اقتصاد را منحرف کند اما مشکل این است که دستاوردهای اقتصادی اوباما هیچ چیزی نبوده بلکه بخش عمده ای از مردم آمریکا در حال پرداخت هزینه سیاست‌های شکست خورده رئیس جمهور هستند که این موضوع را با پرداخت‌های بیشتر، دستمزدهای راکد و فرصت های بسیار ناچیز برای حرکت به جلو پرداخت می‌کنند. در ادامه به 5 واقعیت کلیدی درباره اقتصاد آمریکا در دوران ریاست جمهوری اوباما اشاره می‌شود.

*افزایش 15 درصدی به میزان بیکاران طولانی مدت آمریکا

جان بینر در ادامه گزارش خود نوشت: تعداد بیکاران طولانی مدت آمریکا که برای بیش از 27 هفته بیکار مانده‌اند به میزان تاریخی رسیده است. زمانی که اوباما ریاست جمهوری را در دست گرفت این میزان 2.6 میلیون نفر بوده است اما ماه گذشته این آمار به 3 میلیون نفر رسیده که 15 درصد افزایش را نشان می‌دهد. بر اساس گزارش لس‌انجلس تایمز، هر قدر که بیکاری مردم طولانی تر بشود، بیشتر از تاثیرات بیکاری صدمه می‌بینند و این موضوع می‌تواند به درآمدهای ثابت آنها صدمه زده و چرخه ای از بی ثباتی را ایجاد کند.

* 45.3 میلیون آمریکایی در فقر زندگی می‌کنند

جان بینر در ادامه گزارش خود به دومین واقعیت کلیدی درباره اقتصاد دوران اوباما اشاره کرد و نوشت: تعداد آمریکایی‌هایی که زیر یا روی خط فقر قرار دارند از سال 2008 تا 2013 حدود 5.5 میلیون نفر افزایش یافته و هم اکنون 45.3 میلیون آمریکایی در فقر به سر می‌برند.

*تقریبا هزینه همه چیز برای خانواده‌های آمریکایی افزایش یافته است

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه گزارش خود به سومین واقعیت اقتصادی در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما اشاره کرد و نوشت: آمریکایی‌ها در حال پرداخت هزینه بیشتر برای چیزهایی که نیاز دارند، هستند. سوخت، خوار و بار، صورتحساب‌ها و خدمات درمانی در راس هزینه خانوارهای آمریکایی قرار دارد و هزینه انرژی در دوران اوباما تقریبا دوبرابر شده است.

*دستمزدهای در دوران اوباما کاهش یافته است

جان بیتر در گزارش خود نوشت: گزارش اداره آمار نشان می‌دهد که بین سال 2009، زمانی که اوباما وارد کاخ سفید شد و 2013، درآمدها میانگین سالانه خانوارها بر اساس شرایط تورم 2100 دلار کاهش یافته است.

*میلیون‌ها نیروی کار آمریکایی کاهش یافته است

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به پنجمین واقعیت اقتصادی آمریکا در دوران اوباما نوشت: مشارکت نیروهای کار در ماه آگوست سقوط 62.8 درصدی را نشان می‌دهد که پایین ترین میزان از سال های 1970 است. این آمار معادل از بین رفتن حدود 3 میلیون کارگر در دوران اقتصادی اوباما است.

۱۳۹۳/۷/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...