نسخه چاپی

در گفتگوبا كارشناس امور معارف اسلامی بررسی شد:

یك فرصت استثنایی/عرفه ؛ طلب مغفرت در گرو معرفت/چه كنیم مورد توجه قرار بگیریم؟

عکس خبري -يک فرصت استثنايي/عرفه ؛ طلب مغفرت در گرومعرفت/چه کنيم مورد توجه قرار بگيريم؟

حجه الاسلام محمد حسن اسدی گفت: عرفه یكی از بهترین زمان ها برای دعا است، چرا كه دعا در برخی زمانهای سال بیشتر از سایر ایام در معرض استجابت قرار می گیرد.

حجه الاسلام محمد حسن اسدی کارشناس معارف و علوم اسلامی درباره جایگاه عرفه در تعالی روح انسان در گفتگو با خبرنگار نما گفت: فرصت دعا یک فرصت استثنایی برای انسان است و در مکتب تشیع دعا از جایگاه ویژه ای برخوردار است . چنانچه از معصوم نقل شده است ، عرفه یکی از بهترین زمان ها برای دعا است، چرا که دعا در برخی زمانهای سال بیشتر از سایر ایام در معرض استجابت قرار می گیرد. روز عرفه از جمله این روزها برای تعالی انسان است و می توان آن را جز الطاف الهی دانست.
این کارشناس امور مذهبی در ادامه گفت : دعای عرفه دارای ویژگی های خاصی است . اولین ویژگی آن مکان این دعا است ، که به نوعی انسان را از همه ظواهر دنیا در وسط یک بیابان بی آب وعلف جدا می کند و انسان را از تمام تعلقات مادی دور می سازد . دومین ویژگی آن محتوی معنوی این دعا است که از زبان یک امام معصوم (ع) با حالتی خاص بیان می شود و به نوعی یک دوره کامل خداشناسی و انسان شناسی را برای اهل معرفت عنوان می کند.
این استاد حوزه علمیه ضمن بیان ارزش جایگاه قرب حضرت اباعبدالله الحسین نزد خداوند متعال تاکید کرد : در روایتی داریم که هرکس در ماه مبارک رمضان مورد رحمت و مغفرت خداوند قرار نگرفته است ، یقینا در صحرای عرفات مورد رحمت احدیت قرار خواهد گرفت؛ اما نکته ظریف این روایت آن است که خداوند قبل از آنکه به زایرین خود نظر بیفکند بر زایرین اباعبدالله الحسین (ع ) نظرمی کند.
این مبلغ دینی در پایان خاطر نشان کرد: بنابراین اگر کسی مطابق روایت در ماه رمضان گناهانش آمرزیده نشود، باید امیدش به روز عرفه باشد؛ لذا ما می توانیم این موضوع را به این شکل تعمیم دهیم که در روز عرفه هرکس در هر مکانی که قرار می گیرد، می تواند با یک سلام خود را در زمره زایرین این امام مظلوم قرار دهد و در این ایام ضمن طلب مغفرت، طلب معرفت درک امام زمان خود را کند.

۱۳۹۳/۷/۱۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...