نسخه چاپی

نگرانی رژیم صهیونیستی از پهلو گرفتن ناوهای ایران در ساحل سوریه

عکس خبري -نگراني رژيم صهيونيستي از پهلو گرفتن ناوهاي ايران در ساحل سوريه

با انتشار خبر پهلو گرفتن دو ناو ایران در یكی از سواحل سوریه، رژیم صهیونیستی ضمن ابراز نگرانی از نزدیك شدن این ناوها به آبهای فلسطین اشغالی اعلام كرد كه ناوهای ایران را نزدیك تحت نظر دارد.

دو ناو ایران که روز گذشته پس از عبور از کانال سوئز و ورود به مدیترانه در بندر "طرطوس" واقع در شمال غربی سوریه پهلو گرفت.

این رخداد که نگرانی رژیم صهیونیستی را برانگیخت با واکنش‌هایی از سوی مقامات این رژیم همراه بود به طوریکه "ایگل پالمور" سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به خبرگزاری آلمان اعلام کرد: اگر این قایق‌ها نزدیک آب‌های قلمرو ما شوند ما از نزدیک آنها را تحت نظر داریم.

بر اساس این گزارش، این دو کشتی که یکی ناوشکن و دیگری کشتی تدارکات است، در نظر دارد طبق توافقنامه میان سوریه و ایران، به نیروی دریایی سوریه آموزش‌های لازم را ارائه دهد.

ترانزیت ناوهای ایرانی از کانال سوئز دومین عبور ناوهای ایران از این کانال در طول یک سال محسوب می‌شود و در فوریه گذشته ناو "الوند" و یک کشتی تدارکاتی از طریق کانال سوئز برای اولین سفر دریایی از سال ۱۹۷۹ تاکنون وارد مدیترانه شد.

امیر دریادار سیاری جمعه هفته گذشته در جمع فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی ارتش از عبور هجدهمین ناوگروه این نیرو از کانال سوئز خبر داد.

سیاری افزود: همچنان که نیروی دریایی ارتش سال گذشته با حضور در دریای مدیترانه تمام منطقه را تحت تأثیر قرار داد، ناوگروه هجدهم این نیرو هم به بهترین نحو و با اعلام پیام صلح و دوستی به کشورهای منطقه اقتدار مملکت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به نمایش می گذارد و به دنیا ثابت خواهد کرد که به رغم تحریم های روزافزون دشمنان در طول سی و سه سال، نیروی انسانی ما گوش به فرمان مولا ومقتدای خود امام خامنه­ای (مد ظله العالی) به توان علمی و نظامی خود می افزاید و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

رژیم صهیونیستی سال گذشته از مصر به دلیل آنکه به ناوهای ایران اجازه عبور از کانال سوئز را داد، انتقاد کرد.

۱۳۹۰/۱۲/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...