نسخه چاپی

قیمت طلا كاهش یافت

پس از آنكه اعلام شد كه كارفرمایان آمریكایی در ماه سپتامبر فرصت های شغلی بیشتری ایجاد كرده اند و نگرانی ها از افزایش زودهنگام نرخ بهره افزایش یافت، قیمت طلا ۱.۸ درصد كاهش یافت و برای اولین بار در طی امسال به زیر ۱۲۰۰ دلار رسید.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از بلومبرگ، قیمت طلا که در ماه مارس رشدی ۱۶ درصدی را از ابتدای سال تجربه کرده بود، اکنون در آستانه ثبت اولین کاهش متوالی ۲ ساله از سال ۱۹۹۸ تاکنون قرار گرفته است. قیمت فلز زرد در سال گذشته میلادی ۲۸ درصد کاهش یافت که بیشترین کاهش در طی ۳ دهه اخیر بود.
شتاب گرفتن روند رشد اقتصادی آمریکا بدان معناست که سرمایه گذاران حتی پس از گسترش تحریم های آمریکا علیه روسیه و شدت گرفتن حملات به مواضع داعش تمایل چندانی به سرمایه گذاری در بازار طلا ندارند. افزایش نرخ بهره می تواند بیش از پیش جذابیت بازار طلا را کاهش دهد، زیرا فلز زرد به طور کلی تنها از طریق افزایش قیمت، سود عاید سرمایه گذاران می کند، در حالی که بالا رفتن ارزش دلار معمولا تقاضا برای خرید و ذخیره طلا را کاهش می دهد.
چارلی بیللو، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «تقویت آمار بازار کار آمریکا این طرز فکر را تقویت خواهد کرد که فدرال رزرو زودتر از موعد نرخ بهره را افزایش می دهد.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا دیروز با ۱.۸ درصد کاهش به ۱۱۹۲ دلار و ۲۰ سنت رسید که بیشترین کاهش قیمت یک روزه از ماه جولای تاکنون بود. قیمت نقره نیز به پایین ترین رقم از ۲۰۱۰ تاکنون رسید.
بر اساس اعلام وزارت کار آمریکا، افزایش ۲۴۸ هزار فرصت شغلی در آمریکا پس از افزایش ۱۸۰ هزار فرصت شغلی در ماه اوت اتفاق افتاد و بالاتر از پیش بینی های قبلی بود.

۱۳۹۳/۷/۱۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...