نسخه چاپی

رقابت هسته‌ای روسیه و آمریكا ادامه دارد

در شرایطی كه امپراتوری رسانه‌ای غرب با ترفندهای مختلف تلاش می‌كند فناوری هسته‌ای مسالمت‌آمیز جمهوری اسلامی ایران را خطری برای منطقه و جهان وانمود كند، رقابت تسلیحاتی بی سر و صدای شرق و غرب برای ارتقاء جنگ‌افزارهای هسته‌ای ادامه دارد.

به گزارش نما به نقل از العالم، برای اولین بار در قرن بیست و یکم، روسیه در زمینه تولید و مالکیت برخی از تجهیزات حمل و نقل سلاح های هسته ای، با آمریکا برابر شد.

روزنامه " ویدوموستی" چاپ روسیه به نقل از برخی اطلاعات که وزارت خارجه آمریکا منتشر کرد، نوشت: مسکو نه تنها درزمینه تعداد وسایل حمل و نقل هسته ای، بلکه از نظر تعداد کلاهک های هسته ای خود را به آمریکا رسانده است".

گفتنی است، روسیه در راستای اجرای بندهای توافقنامه روسیه و آمریکا درخصوص سلاح های تهاجمی راهبردی ( ستارت – 3)، این موضوع را به آمریکا ابلاغ کرده است. این توافقنامه همه وسایل حمل و نقل سلاح های هسته ای، زیردریایی های اتمی حامل موشک های بالستیک، هواپیماهای راهبردی، موشک های قاره پیما و نیز سکوهای شلیک موشک زمینی را شامل می شود.

به نوشته روسیا الیوم، "پاول بودویگ" مسئول طرح سلاح هوایی روسیه گفت: رسیدن به سطح مشابه به واسطه ورود زیردریایی های اتمی روسیه از طرح 955 به مرحله خدمت در حال حاضر صورت گرفت و این زیردریایی ها مجهز به موشک های "بلاوا" است که دارای کلاهک های هسته ای جنگی است. از این رو، موشک های بالستیک "یارس" با سه کلاهک جنگی جایگزین موشک های "توپول- ام" با یک کلاهک جنگی شد.

بودویگ افزود: این تشابه در حد صوری و ظاهری است، زیرا آمریکا به طور عمد به شکل مرحله ای، آمار تعداد وسایل حمل و نقل هسته ای و کلاهک های هسته ای خود را کمتر از میزان واقعی اعلام می کند.

توافقنامه استارت – 3 در سال 2011 میان آمریکا و روسیه امضا شد و به موجب این توافقنامه، دو طرف باید تعداد کلاهک های هسته ای خود را به 1550 کلاهک کاهش دهند و تنها 800 کلاهک آن عملیاتی باشد.

۱۳۹۳/۷/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...