نسخه چاپی

مسكن سال آینده 70 درصد گران می شود

رئیس انجمن انبوه سازان مسكن با اشاره به ركود در بازار مسكن اعلام كرد: به دلیل توقف خرید و فروش میزان تقاضای پنهان برای خرید مسكن همچنان رو به افزایش است به طوری كه پیش بینی می شود با سیر صعودی تقاضای پنهان در بازار مسكن سال آینده با جهش 70 درصدی قیمت در سال آینده مواجه شویم.

به گزارش نما به نقل از صبحانه، رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران با اعلام با اشاره به تقاضای پنهان در بازار مسکن اعلام کرد: در حال حاضر دو میلیون خانوار در کشور فاقد مسکن هستند.

حسن محتشم با بیان این که سالیانه 800 هزار ازدواج در کشور صورت می گیرد اعلام کرد: با توجه به افزایش تقاضای مسکن در خوشبینانه ترین حالت در صورتی که سالیانه یک میلیون واحد احداث شود تا 10 سال آینده یعنی سال 1404 به نقطه تعادل خواهیم رسید.

به گزارش میزان رئیس انجمن انبوه سازان مسکن با اشاره به رکود در بازار مسکن اعلام کرد: به دلیل توقف خرید و فروش میزان تقاضای پنهان برای خرید مسکن همچنان رو به افزایش است به طوری که پیش بینی می شود با سیر صعودی تقاضای پنهان در بازار مسکن سال آینده با جهش 70 درصدی قیمت در سال آینده مواجه شویم.

محتشم، با بیان این که نرخ اجاره بها در بازار مسکن میانگین 15 تا 25 درصد افزایش یافته است عنوان کرد: با توجه به این که نرخ اجاره از قیمت ملک در بازار مسکن تبعیت می کند به دلیل این که هم اکنون دچار رکود در بازار مسکن هستیم نرخ اجاره بها در فصل پاییز ثابت می ماند.

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران با بیان این که در بخش تجاری، مبلغ اجاره بها در مقایسه با بخش مسکونی در سال جاری افزایش کمتری تجربه کرده است گفت: هرچند در بخش تجاری به دلیل اینکه ملک مورد اجاره محل کسب درآمد است، قیمت ملک و طبیعتا مبلغ اجاره بهای آن نیز بالاتر می باشد اما با این حال در مقایسه با بخش مسکونی، اجاره بهای بخش تجاری افزایش کمتری داشته است.

او در ادامه گفت: در سال گذشته اجاره بها و رهن سه بار افزایش قیمت را تجربه کرده اند با کاهش قیمت ارز و سکه و سرازیر شدن نقدینگی ها به سمت بازار مسکن، افزایش قیمت بیش از نرخ تورم را تجربه خواهیم کرد.

۱۳۹۳/۷/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...