نسخه چاپی

افراد مسلحی كه در «عین العرب» كشته شده‌اند، گذرنامه تركیه دارند

سخنگوی حزب «كردستان» سوری گفت عناصر مسلحی كه در منطقه عین العرب كشته شدند، دارای گذرنامه‌های كشور تركیه بودند و از خاك تركیه و به طور مشخص از شهر «جیلان بینار» بود كه با سلاح‌های سنگین شهر «سری كانیه» در خاك سوریه را هدف قرار دادند.

به گزارش نما «زیرک شیخو»، سخنگوی حزب «کردستان» سوریه، یکی از احزاب تشکیل‌دهنده مناطق خودگردان کردنشین در این کشور در گفت‌وگو با فارس تصریح کرد که هیچ منطقه و نقطه‌ای از جنایات گروه تروریستی «داعش» در امان نیست و قربانیان آن همه افراد غیرنظامی و بی‌دفاع هستند.

قربانیان داعش در مناطق کردنشین افراد غیر نظامی هستند

شیخو با بیان اینکه جدیدترین جنایت داعش در ریف شهر قامشلی و امروز در شهر عین العرب یا همان کوبانی، در ریف شمالی حلب از جمله در روستاهای «تعلک» و «بغدید» در ریف غربی شهر عین العرب رخ داده، افزود: دلایل بسیاری وجود دارد که داعش را به حمله علیه مناطق کردنشین و تصرف آنها سوق می‌دهد که از جمله آنها دلایل مربوط به خود گروه و ساختار و سازماندهی آن است و دیگری روابط گسترده آن با برخی از کشورها و طرف‌های منطقه‌ای و بین المللی مانند ترکیه و آمریکاست.

سخنگوی حزب «کردستان» سوریه در این‌باره توضیح داد: در خصوص دلایل مرتبط با داعش باید گفت که ساختار تروریستی گروه و تمایل آن به توسعه و گسترش مناطق تحت نفوذ خود از جمله مناطق نفت‌خیز و غنی و پافشاری آن مبنی بر انتقام‌گیری از کُردهای سوری و تصرف مناطق آنها به این جهت که این مناطق و ساکنان آنها روزنه‌ای برای نفوذ این گروه تروریستی ایجاد نکرده‌اند و اختلافات عمیق ایدئولوژیک و دیدگاهی و فکری، همه و همه موجب شده تا داعش در تلاش برای تصرف این مناطق و گرفتن انتقام از اهالی آن کند.

کشته‌شده‌های داعش در عین العرب گذرنامه ترکیه دارند

اما درباره دلایل منطقه‌ای شیخو گفت: رابطه این گروه تروریستی با برخی کشورها و طرف‌های منطقه‌ای از جمله ترکیه و تلاقی اهداف دو طرف با یکدیگر و حمایت آنکارا از این گروه، آن را به حمله به مناطق کردنشین سوق می‌دهد و این رابطه‌ای است که بر هیچ کس پوشیده نیست، به گونه‌ای که تمام عناصر مسلحی که در جریان حمله به مناطق مختلف عین العرب کشته شدند، دارای گذرنامه‌های کشور ترکیه بودند، همچنین عناصر این گروه تروریستی از خاک ترکیه و به طور مشخص از شهر «جیلان بینار» بود که با سلاح‌های سنگین شهر «سری کانیه» در خاک سوریه را هدف قرار دادند و تلاش داشتند، آن را تصرف کنند.

شیخو افزود: آیا این سوال نیست که چرا داعش از خاک ترکیه و از طریق گذرگاه‌های قانونی و رسمی حمله علیه مناطق و شهرهای کردنشین در خاک سوریه را انجام می‌دهد، بدون آنکه این اقدام مورد اعتراض طرفی یا کشوری یا نهادی منطقه‌ای و بین المللی قرار گیرد.

وی ادامه داد: در روزهای اخیر همه مشاهده کردند که قطارها در مناطق مرزی ترکیه که رو به روی شهر عین العرب قرار می‌گیرند، فقط درحال انتقال و تخلیه تجهیزات نظامی و تسلیحاتی داعش بودند و همه می‌دانستند که این حمایت‌ها براساس قراردادی که میان داعش و آنکارا بسته شده، صورت می‌گیرد و در آزادسازی گروگان‌های ترکیه که توسط داعش ربوده شده بودند، نمود پیدا می‌کند.

وی درباره عرصه بین المللی نیز اظهار داشت که در عرصه بین المللی هم اکنون تمام گزینه‌ها مطرح است، به ویژه آنکه جامعه بین المللی سکوت مطلقی را در برابر جنایات داعش علیه کُردها در پیش گرفته است.

۱۳۹۳/۷/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...