نسخه چاپی

ایرانیان معادل یارانه 2 میلیون نفر قربانی كردند

آن طور كه رئیس اتحادیه توزیع‌كنندگان گوشت گوسفندی تهران اعلام كرده، حجم تقاضا برای قربانی روز عید قربان به طور نسبی با سال گذشته یكسان و معادل 50 تا 60 هزار راس دام زنده بوده است.

به گزارش نما «اقتصادنیوز» با این مقدمه ادامه داد: این در حالی است که رئیس سازمان دامپزشکی کشور، هشتم مهرماه امسال گفته بود که در سال گذشته بر ذبح 170 هزار راس دام زنده و 95 هزار لاشه کشتارشده نظارت شده و بازرسی‌های لازم صورت گرفته است.

از سوی دیگر قیمت مصوب برای هر کیلو گوسفند 11 هزار تا 12 هزار تومان در نظر گرفته شده و اگر وزن هر گوسفند نیز به طور میانگین در حدود 50 کیلو در نظر گرفته شود، به طور میانگین قیمت هر گوسفند زنده که امروز به فروش رسید، حدود 600 هزار تومان شده است. البته این رقم متغیر است و امکان دارد گوسفندی سبک‌تر یا سنگین‌تر بوده باشد.

با احتساب قربانی کردن 60 هزار گوسفند در استان تهران و با در نظر گرفتن قیمت 600 هزار تومان برای هر کدام از آنها، در استان تهران گردش مالی قربانی کردن گوسفند در روز عید قربان 36 میلیارد تومان برآورد می‌شود.

این رقم صرفا مربوط به استان تهران است و اگر 170 هزار راس دام زنده اعلام‌شده توسط رئیس سازمان دامپزشکی را در نظر بگیریم، این رقم به 102 میلیارد تومان می‌رسد.

بر اساس این گزارش، این گردش مالی در طول یک روز، معادل پرداخت یارانه ماهانه به دو میلیون و 241 هزار نفر است.

۱۳۹۳/۷/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...