نسخه چاپی

روزهای وحشتاك كوبانی از زبان پزشكان فرانسوی

ژاك پرز یك پزشك فرانسوی كه اخیرا در سوریه حضور داشته است با درخواست از كشورهای غربی برای ارسال كمك های بشردوستانه و نظامی برای كُردهای عین العرب یا كوبانی در شمال سوریه گفت: ساكنین شهر عین العرب روزهای وحشتناكی را سپری می كنند.

به گزارش نما ، العالم به نقل از سایت خبری "المرصد" نوشت، ژاک پرز که اخیراً از شهر "السرقانیه" در چند کیلومتری شرق شهر کوبانی به فرانسه بازگشته است، در کنفرانسی خبری در پاریس گفت:"باید سختی ها و مشکلات کُردها را با چشم دید."

پرز که در تشکیل سازمان پزشکان جهان و سازمان پزشکان بدون مرز نقش داشته است، گفت: آنچه در شهر عین العرب اتفاق می افتد، ارعاب و کشتار است.

گروه تروریستی داعش از بیش از دو هفته پیش تاکنون شهر عین العرب را محاصره کرده و با خمپاره بمباران می کند. مدافعان کرد نیز با اندک تسلیحاتی که دارند از شهر دفاع می کنند. گفته می شود داعش وارد کوبانی شده است.

پرز گفت: ساکنین شهر عین العرب از هیچ امکانات و خدمات درمانی ضروری بهره مند نیستند.

پرز درباره کشتار جمعی کُردهای عین العرب هشدار داد و افزود: کُردهای عین العرب برای مبارزه با داعش سلاح های قدیمی در اختیار دارند و داعش به تانک و سلاح های سنگین مجهز است.

مارک راسل یکی از اعضای گروه پزشکانی که همراه ژاک پرز در سوریه حضور داشته است نیز در این کنفرانس خبری گفت: 40 تا 50 هزار نفر از ساکنین شهر السرقانیه بین داعش و مرزهای بسته ترکیه گیرافتاده اند.

وی افزود: دیواری به ارتفاع 5 متر و سیم های خاردار در مرزهای ترکیه وجود دارد که مانع ورود آوارگان به خاک ترکیه می شود.

هجوم داعش به کوبانی بیش از 150 هزار نفر را آواره کرده است.

۱۳۹۳/۷/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...