نسخه چاپی

موشك‌های حزب‌الله به‌سادگی گنبد آهنین را می‌شكافد

یك ژنرال صهیونیست با تاكید بر ناكارآمدی گنبد آهنین در مقابل موشك‌های حزب الله، پیش‌بینی كرد كه در صورت وقوع جنگ اسراییل با حزب الله، حملات به اراضی اشغالی سهمگین و كوبنده باشد.

به گزارش نما به نقل از العالم، "افی میشوف" ژنرال اسراییلی و مسوول منطقه غوش دان ـ یک منطقه مرکزی و در راس آن تل آویوـ در سرزمین های اشغالی اذعان کرد: من گمان می کنم اوضاع (جنگ آینده میان رژیم صهیونیستی و حزب الله) بسیار متفاوت خواهد بود، چرا که محدودیت ها در عملیات نظامی اخیر علیه نوار غزه (صخره سخت) برای ساکنان منطقه غوش دان چندان گسترده نبود و در صورت وقوع جنگی در شمال، تهدیدات و خطرات متفاوت خواهد بود.

وی در گفت وگو با شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی، خاطرنشان کرد: اگر قبل از حمله نظامی "صخره سخت" می گفتم که بیش از 100 موشک به سمت منطقه غوش دان شلیک خواهد شد و منطقه فعالیت خود را به همین صورت ادامه خواهد، احتمالا کسی باورم نمی کرد؛ شهر تل آویو در طول جنگ با حماس هر روز در معرض شلیک موشکها بود با این که سامانه گنبد آهنین از بیشتر خسارتها جلوگیری کرد.

این ژنرال اسراییلی تاکید کرد که حملات مقاومت فلسطین به تل آویو، نخستین حملات جدی به این شهر از زمان جنگ 1991 است؛ هنگامی که رژیم سابق عراق، اسراییل را با 39 موشک هدف قرار داد.

میشوف ادعا کرد: حزب الله لبنان هزاران موشک را در جنگ سال 2006 به اسراییل شلیک کرد که اغلب آن نتوانست از ساحل شمالی دورتر رود. در آن زمان حزب الله توانست حیفا را هدف قرار دهد اما نتوانست با موشکهای خود تل آویو را بمباران کند در آن زمان تل آویو از چارچوب جنگ خارج ماند و آسیبی ندید.

گفتنی است پیش بینی های ژنرال میشوف در پی هشدارهای متعدد فرماندهان ارشد ارتش رژیم صهیونیستی در هفته های اخیر صورت می گیرد که تاکید کردند جنگ با حزب الله بسیار شدیدتر از جنگ با غزه خواهد بود.

پایگاه تایمز اوف عزرائیل نیز نوشت: در نیمه ماه سپتامبر گذشته، یک مقام ارشد در ارتش اسراییل نیز پیش بینی کرد در صورتی که اسراییل دست به اقدامات احتیاطی لازم نزند، حزب الله راس الناقوره را برای چندین ساعت اشغال خواهد کرد اما حتی اگر چنین اتفاقی رخ دهد، ارتش اسراییل آن را به همراه دیگر اراضی که احتمال می رود حزب الله در شمال اسراییل اشغال کند، باز پس می گیرد.

در این گزارش ادعا شده که اسراییل اقدام به تهیه طرح ها و نقشه ها و آموزش هایی برای شروع جنگی بسیار شدید علیه حزب الله کرده است.

بنا به این گزارش، حزب الله یکصد هزار موشک در اختیار دارد که ده برابر تعداد موشک های حماس است که 5 هزار موشک دور برد پیشرفته حزب الله در بیروت و دیگر مناطق لبنان می توانند کلاهک های بیش از یک تن را حمل کنند و سیستم های هدایتگر دقیق دارند و این موشکها می توانند به تمام نقاط اسراییل برسند و سامانه گنبد آهنین نیز نمی تواند با این چالش مقابله کند.

۱۳۹۳/۷/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...