نسخه چاپی

تغییرات قیمتی كالاهای اساسی

در هفته اول مهرماه برنج، حبوبات، میوه‌های تازه، گوشت قرمز، گوشت مرغ و چای گران شده است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: در هفته اول مهرماه برنج، حبوبات، میوه‌های تازه، گوشت قرمز، گوشت مرغ و چای گران شده است.

بنا بر اعلام بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده فروشی برخی مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به چهار مهر ماه سال جاری قیمت لبنیات،روغن نباتی و قند و شکر نسبت به هفته قبل ثابت مانده است.

همچنین قیمت تخم مرغ و سبزی‌های تازه کاهش یافت.

لبنیات و تخم مرغ

در هفته مورد گزارش با ثابت ماندن قیمت لبنیات نسبت به هفته قبل و هفته مشابه سال قبل بهای تخم مرغ یک درصد کاهش یافت و شانه‌ای بین 8600 تا 11 هزار تومان فروش رفت.

برنج و حبوبات

در هفته منتهی به 4 مهر ماه قیمت برنج داخله درجه یک و درجه دو به ترتیب 1.8 درصد و 1.1 درصد افزایش یافت در گروه حبوبات بهای نخود نیم درصد، لوبیا چیتی 0.2 درصد کاهش یافته، اما قیمت سایر اقلام بین 0.1 تا 3.3 افزایش یافت.

بر این اساس قیمت برنج نسبت به هفته مشابه سال قبل 1.3 درصد افزایش یافته و برنج داخله درجه یک به طور متوسط در سطح شهر 7546 تا 5620 تومان فروش رفته است.

میوه ها وسبزی های تازه

در هفته مورد بررسی در میادین زیر نظر شهرداری سیب قرمز و سیب زرد و نارنگی عرضه نشد و انجیر و آلو عرضه کمی داشت. اما سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آن‌ها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی‌ها متفاوت بودند به نرخ مصوب سازمان میادین و میوه و تره بار عرضه شد. همچنین میوه فروشی‌های سطح شهر اقلام تازه میوه و سبزی تازه را عرضه کردند که درگروه میوه های تازه بهای سیب گلاب 2.6 درصد،نارنگی 2.1 درصد، لیمو شیرین 11.1 درصد،‌انجیر 2.1 درصد، انار 16.5 درصد و انگور 3.5 درصد کاهش یافت و قیمت سایر اقلام بین نیم تا 16.5 درصد افزایش داشته است.

در عین حال در گروه سبزی‌های تازه بهای گوجه فرنگی 0.2 درصد، بادنجان 2 درصد و پیاز 4.9 درصد افزایش اما قیمت سایر اقلام این گروه بین 0.6 تا 4.9 درصد کاهش یافت.

گوشت قرمز و گوشت مرغ

در هفته مورد گزارش بهای گوشت گوسفند 0.1 درصد، گوشت تازه گاو و گوساله 1.3 درصد و گوشت مرغ 1.5 درصد افزایش داشت این درحالی است که قیمت گوشت قرمز نسبت به هفته مشابه سال قبل 7.3 درصد و قیمت مرغ در همین مدت 6.3 درصد افزایش یافته است. براین اساس گوشت گوسفند در هفته ابتدایی مهر ماه به طور متوسط در شهر تهران حدود 32 هزار تومان فروش رفته و قیمت مرغ نزدیک به 6690 تومان بوده است.

قند، شکر، چای و روغن نباتی

بانک مرکزی اعلام کرد که قیمت قند، شکر و انواع روغن نباتی در هفته منتهی به 4 مهر ماه امسال ثابت بود و بهای چای خارجی یک درصد افزایش یافت.

۱۳۹۳/۷/۱۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...