نسخه چاپی

رییس دانشگاه فرهنگیان در گفتگو با نما:

نماد تفرقه اصولگرایان نتیجه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم است/جامعتین محور وحدت باشد/حضور آیت الله مصباح نقش موثری در وحدت اصولگرایان دارد

عکس خبري -نماد تفرقه اصولگرايان انتخابات رياست جمهوري يازدهم است/جامعتين محور وحدت باشد/حضور آيت الله مصباح نقش موثري در وحدت اصولگرايان دارد

جواد آرین منش گفت:حضور آیت الله مصباح یزدی در همایش همگرایی اصولگرایان را باید به فال نیك گرفت.

جواد آرین منش نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نما در رابطه با راهکارهای دست یابی به وحدت اصولگرایی اظهار داشت: برای به دست یابی وحدت اصولگرایان در شرایط کنونی، نیازمند توسل و تمسک به ریسمان و علایم وحدت بخش هستیم. اعتقاد دارم عوامل وحدت بخش،عواملی که می تواند اصولگرایان را بار دیگر به دور هم جمع کند، پایبندی به اصول و ارکانمهم نظام، نظیر اسلام، ولایت مطلقه فقیه، قانون اساسی و اصول انقلاب اسلامی است.
وی تصریح کرد: این عوامل در قاطبه اصولگرایان وجود داشته و دارد. اما متاسفانه در 10 سال گذشته پس حاکمیت جریان اصولگرا و موفقیت در انتخابات ریاست جمهوری در دوره نهم و دهم و موفقیت اصولگرایان در راه یابی به مجلس هفتم و هشتم و نهم که اکثریت اصولگرایان را تشکیل می دادند؛ برخی از ما در میان گروهها و سلایق مختلف اصولگرا دچار برخی بیماریهایی مثل بیماری تمامیت خواهی، خود را حق مطلق دانستن، عدم سعه صدر، عدم تحمل سلیقه های دیگر اصولگراها، خود برتربینی و نهایتا رقابتهای ناسالم دورن اصولگرایی شدیم .
این فعال سیاسی در ادامه افزود: رقابتهای درون اصولگرایی نماد خود را در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری نشان داد وکاندیدای جریان اصولگرایی رای نیاورد. در شرایطی که رقبای باسابقه به سمت وحدت و همگرایی پیش می رفتند و یک کاندیدای مشخص را مطرح کردند، اصولگرایان متاسفانه در اوج تفرقه در گروههای مختلف و دسته های گوناگون و کاندیداهای متعدد وارد عرصه انتخابات شدند و علنا رقابت را به رقیب واگذار کردند. یعنی نیروی اصولگرایی تحلیل رفت و باعث عدم موفقیت در انتخابات ریاست جمهوری شد.
رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان خاطر نشان کرد: در حال حاضر هم آفات وحریقی که جریان اصولگرا را تهدید می کند. به اعتقاد بنده همین عوامل نامبرده چون تمامیت خواهی ،عدم سعه صدرو عدم تحمل سلیقه های مختلف اصولگرایی و گذشت ... است.
وی با اشاره به عدم حضور آیت الله مهدوری کنی و مرحوم عسگراولادی در بیان راهکارها در جهت همگرایی بیشتر افزود: من معتقدم در شرایط کنونی ما نیازمند همگرایی و ایجاد یک شورای هماهنگی اصولگرایان با محوریت جامعتین هستیم. پیشنهاد می کنم با تشکیل شورای هماهنگی نیروهای اصولگرا با محوریت جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ، از این طریق خلا وجود شخصیتهای محوری اصولگرا، نظیر آیت آلله مهدوی کنی و مرحوم استاد عسگراولادی جبران شود. آرین منش عضو جبهه متحد اصولگرایان خاطر نشان کرد: شخصیتی چون آیت الله مهدوی کنی و استاد عسگر اولادی ستون وحدت بخش اصولگرایان بودند، که ما در شرایط کنونی از وجود این دو شخصیت بزرگ محرومیم و در شرایط فعلی به خوبی خلا وجود این بزرگان را احساس می کنیم. لذا پیشنهاد می کنم برای پر کردن خلا این شخصیت های بزرگ، شورای هماهنگی اصولگرایان با محوریت جامعتین تشکیل شود، تا بتوانیم در جهت همگرایی و هم افزایی در دو انتخابات بزرگ خبرگان و مجلس شورای اسلامی، در این یک سال باقی مانده گام موثر برداریم .
وی تصریح کرد: حضور آیت الله مصباح یزدی در همایش همگرایی اصولگرایان را باید به فال نیک گرفت چرا که آیت الله مصباح می توانند در جهت همگرایی اصولگرایان گام های موثری بردارند. امید است با حضور ایشان در این همایش در شرایط حساس کنونی یک فصل خطابی برای همگرایی همه اصولگرایان باشد.
آرین منش ،عضو اسبق شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ، ضمن تقدیر از زحمات حجه الاسلام تقوی در راستای همگرایی اصولگرایان تاکید کرد: یک گام مهم برای دست یابی به همگرایی پایدار،آسیب شناسی وضعیت اصولگرایان در سالهای اخیر است. شناسایی آفاتی که موجب تفرقه بین اصولگرایان شد یک ضرورت است. قطعا توجه به این آسیبها و شناخت آنها در جهت همگرایی اصولگرایان می تواند بسیار موثر باشد.

۱۳۹۳/۷/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...