نسخه چاپی

نشانه‌های ارتباط دولت تركیه و داعش

درپی انشار خبرهایی درباره نحوه آزادی دیپلماتهای تركیه ای از دست داعش، موضوع رابطه دولت تركیه با این گروه تروریستی بیش از گذشته قوت گرفت.

به گزارش نما "عبیده عبدالفتاح" خبرنگار شبکه العالم از آنکارا گزارش داد: مسؤولان انگلیسی خبر رسانه های این کشور درباره توافق دولت آنکارا با داعش برای مبادلۀ دیپلمات های تُرک با افراد مسلح را تأیید کردند.

عبیده گفت: رسانه های انگلیس از جمله روزنامه تایمز اعلام کردند که " دو تبعه انگلیسی به نام شهباز سلمان و هشام فولکارد جزء 180 فرد مسلحی بودند که دولت ترکیه آنها را با دیپلمات های تُرکِ در دست داعش مبادله کرد."

همچنین آن دسته از اعضای داعش که در بیمارستان های ترکیه حبس شده بودند، و تعدادی دیگر که به اسارت سایر گروه های تروریستی فعال در سوریه درآمده بودند ، با دیپلماتهای ربوده شده ترکیه مبادله شدند .

خبرنگار العالم در آنکارا خاطرنشان کرد: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز گفته بود که سرویس اطلاعاتی این کشور طبق برنامۀ از پیش تعیین شده گروگان ها را آزاد کرد و سخنی از میانجیگری یا پرداخت باج یا همکاری کشورهای دیگر به میان نیاورد.

عبیده اعلام کرد : مساله جالب این است که اردوغان در سخنان خود نامی از گروه ربایندۀ دیپلمات های تُرکیه به میان نیاورد و ربایندگان را تروریست نخواند.

عبیده افزود : امتناع دولت ترکیه از خارج کردن دیپلمات های خود از شهر موصل هنگام حمله داعش به این شهر باعث شده است که مخالفان دولت ترکیه معتقد به وجود رابطه بین آنکارا و داعش شوند.

رسانه های انگلیسی نوشته اند که دولت ترکیه در قبال آزادی 49 کارمند کنسولگری خود در شهر موصل از دست داعش 180 عضو داعش را آزاد کرده است .

سِزگین تانریکولو نماینده پارلمانی حزب جمهوریخواه خلق ترکیه از احمد داود اوغلو نخست وزیری این کشور درخواست کرده است که جزئیات مبادله 180 عضو داعش با دیپلمات های ترک را اعلام کند .

تانریکولو اعلام می کند که چرا دولت ترکیه در قبال جرایم و جنایات داعش در سوریه و عراق سکوت کرده است و هیچ واکنشی به جرایم و جنایات این گروه تروریستی و تکفیری نشان نمی دهد .

۱۳۹۳/۷/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...