نسخه چاپی

اعلام حكومت نظامی در جنوب شرق تركیه

مقامات تركیه در پی تشدید اعتراضات كردها به عدم اجازه ارسال تسلیحات و داوطلبان كرد به سمت شهر كوبانی، در شهر دیاربكر مقررات منع آمد و شد اعلام كردند.

به گزارش نما به نقل از فارس، مقامات ترکیه در پی تشدید اعتراضات کردها به عدم اجازه ارسال تسلیحات و داوطلبان کرد به سمت شهر کوبانی، در شهر دیاربکر مقررات منع آمد و شد اعلام کردند.

شهرهای جنوبی و جنوب شرقی ترکیه و به خصوص شهرهای هم‌مرز با سوریه، این روزها به صحنه درگیری پلیس و مردم معترض بدل شده‌اند.

شهروندان این شهرهای اکثراً کردنشین، خواستار باز شدن مرز برای پیوستن به هم‌زبانان خود در شهر تحت محاصره کوبانی در سوریه هستند؛ شهری که در هفته اخیر تحت حمله شدید داعش قرار دارد و داعش صبح امروز بر بخش‌هایی از‌ آن تسلط یافت.

پیش از این قضایا و به خصوص در اوایل شروع بحران سوریه، مرز ترکیه یکی از معابر اصلی برای ورود تروریست‌های بین‌المللی به خاک سوریه بود، به خاکی که در مناطق مرزی آنچنان تحت کنترل دمشق نبود.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه چند روز پیش در واکنش به انتقاد تند «جو بایدن» از کشورش به دلیل حمایت از داعش گفته بود « هیچ جنگجوی خارجی‌ از طریق مرزهای ترکیه وارد سوریه نشده است؛ شاید برخی با ویزای توریستی به این کشور رفته‌اند، اما هیچ کسی با سلاح از مرز ترکیه عبور نکرده است.»

۱۳۹۳/۷/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...