نسخه چاپی

اصلاح قانون بیمه اجتماعی كارگران ساختمانی

نمایندگان در جلسه علنی امروز طرح اصلاح ماده 5 قانون بیمه اجتماعی كارگران ساختمانی را كه از شورای نگهبان اعاده شده بود بررسی و اصلاح كردند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، نمایندگان در جلسه علنی امروز طرح اصلاح ماده 5 قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی را که از شورای نگهبان اعاده شده بود مجددا بررسی کردند.

براین اساس ماده 5 این طرح به شرح زیر اصلاح شد:

سازمان تامین اجتماعی مکلف است هفت درصد حق بیمه را از کارگران ساختمانی دارای پروانه مهارت و اشتغال مشمول ماده 1 این قانون و معادل 12 درصد مجموع عوارض و درآمد ناشی از صدور پروانه ساختمان به شهرداری و دیگر مراکز صدور پروانه ساختمانی که به عنوان سهم کارفرما است از مالک دریافت و کارگران مذکور را بیمه کند.

این اصلاحیه با 141 رای موافق 23 رای مخالف و 7 رای ممتنع از مجموع 216 نماینده حاضر در صحن تصویب شد.

هم چنین نمایندگان با 111 رای موافق، 56 رای مخالف و 16 رای ممتنع از مجموع 211 نماینده حاضر در صحن با حذف تبصره 1 موافقت کردند، که تصریح می‌کرد: مابه التفاوت ناشی از اجرای این حکم جهت پوشش 20 درصد حق بیمه کارفرما تمامی کارگران ساختمانی بعد از اعلام سازمان تامین اجتماعی و پس از تایید وزارت کشور از محل عوارض موضوع بندهای ج و د ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 17 اردیبهشت 87 از طریق سازمان امور مالیاتی کشور تامین و به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز می‌شود.

در پایان نمایندگان تبصره 4 ماده 5 را به شرح زیر اصلاح کردند: مراکز دینی از قبیل مساجد و تکایا، حسینیه‌ها، دارالقرآن‌ها از پرداخت 20 درصد سهم کارفرما معاف بوده و سهم کارفرما از محل ماده 5 قانون تامین می‌شود.

این اصلاحیه نیز با 161 رای موافق، 6رای مخالف و 4 رای ممتنع از مجموع 213 نماینده حاضر در صحن تصویب شد.

۱۳۹۳/۷/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...