نسخه چاپی

آقای رئیس جمهور! بورسیه های غیر مجاز را اعلام كنید

آقای رئیس‌جمهور! انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در راستای آرمان‌های عدالت طلبانه خود درخواست دارد كه هرچه سریعتر و به صورت مستدل اقدام به انتشار اسامی ۳۰۰۰دانشجو با بورسیه غیر قانونی فرمایید.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران،‌ انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران نامه سرگشاده‌ای را خطاب به رئیس جمهور منتشر کرد.

متن نامه به شرح زیر است:


جناب آقای حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی
ریاست محترم جمهور زید عزه
سلام علیکم

ضمن عرض خسته نباشید و خوش آمد دیر هنگام خدمت شما، حضور حضرتعالی در نماد آموزش عالی کشور یعنی دانشگاه تهران را برای دومین سال پیاپی را به فال نیک گرفته و امیدواریم شاهد استمرار این رفتار نیک و پسندیده از سوی ریاست محترم جمهور در سال‌های آتی نیز باشیم.

سخنانی که جنابعالی در محضر اساتید و دانشجویان دانشگاه تهران افاضه فرمودید ما را بر آن داشت تا به عنوان نماینده بخش قابل توجهی از دانشجویان، نکاتی چند را به سمع و نظر ریاست محترم جمهور برسانیم.

تحول در بخش علمی که چند وقتی است به یکی از مطالبات جدی قشر دانشجویی کشور مطرح شده است، این نوید را می‌دهد که کشور عزیزمان طی چند سال آینده به قطب علمی جهان تبدیل شود. متاسفانه آنچه که تا امروز شاهد آن بودیم و حضرتعالی به خوبی به آن اشاره کردید عدم انتقاد از علوم غربی و صرفا ارائه نظریه‌ها و مبانی علمی غربی به خصوص در علوم انسانی می‌باشد، با توجه به اینکه خاستگاه نظریات غربی، وجهه دینی ندارد نمی‌تواند در تمدن سازی اسلامی که جز اهداف انقلاب فرهنگی است به کار آید؛ این مهم میسر نخواهد جز با حمایت از طرح‌های تحول‌زا در نهضت علمی کشور.

ریاست محترم جمهور؛ از فراموش نکردن وعده‌هایی که به دانشگاهیان پیرامون فضای دانشگاه داده بودید صحبت کردید. اما تا به امروز که یک سال و اندی از مسئولیت حضرتعالی می‌گذرد مهم‌ترین وعده‌ای که در انتظار تحقق آن هستیم عملی نگردیده است، چیزی جز رعایت خطوط قرمز جنبش دانشجویی پیرو خط امام و رهبری نیست. فتنه سال ۸۸ همان خط قرمزی است که نباید از سوی شما نادیده گرفته شود در حالی که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تبدیل به پایگاهی برای حامیان فتنه ننگین شده است و بسیاری از عناصر این اتفاق نامیمون در مسندهای مختلف وزارتخانه‌ای که میراث‌دار ارزش‌های انقلابی است، مشغول به فعالیت هستند. مبرهن است که در چنین شرایطی ادامه حضور این افراد موجبات دلگیر شدن اقشار انقلابی را فراهم می‌آورد.

جناب آقای دکتر روحانی؛ امروز صحبت از سخت گیری‌های بی‌جایی کردید که بستر را برای سو استفاده از متملقانِ فرصت طلب هموار می‌سازد؛ آیا برخورد تند با منتقدان و کسانی که نظری مخالف با عملکرد دولت دارند و یا دسته بندی جامعه به اقلیت و اکثریت موجب نخواهد شد که رفتار متملقانه تشدید شود؟! مسئله ای که امروز در بین احزاب و گروه های مختلف شاهد آن هستیم. تنها چند متر آنطرف تر از سالن محل سخنرانی جنابعالی،با سخت گیری ها و ملاحظات امنیتی بسیار شدید و بی مورد از ورود دانشجویان انقلابی مشتاق حضور در سالن جلوگیری می شد.حضور نیروهای امنیتی و ایجاد شرایط امنیتی سفت و سخت، برای دانشگاهی که در طول سال های متمادی محل اجتماع داشگاهیان و فرهیختگان علمی بوده است،می تواند زمینه را برای کاهش محبوبیت شما در دانشگاه ایجاد کند.

ریاست محترم جمهور؛ اذعان داشتید"حضور ریاست جمهور در دانشگاه برای شنیدن است نه برای صحبت کردن". حال با چنین رویکردی چطور به نمایندگان تشکل‌های مختلف دانشجویی که صدای رسای طیف‌های گوناگون دانشجویان هستند،اجازه سخنرانی داده نشد؟!آیا غیر از این است که جنبش دانشجویی بخشی از هویت دانشگاه است و باید حرف‌هایش شنیده شود؟! انتظار داشتیم در مراسمی که به بهانه آغاز سال تحصیلی برگزار شده است، دانشجویان سهم بیشتری حتی به عنوان مدعو داشته باشند، تا این برنامه با شور و نشاط بیشتری به خود بگیرد و جنبه فرمایشی نداشته باشد. بدیهی است که روی گرداندن از شنیدن صدای جریان دانشجویی بی‌توجهی به آرمان‌های دانشجویان تلقی می‌گردد و به طور طبیعی بیگانه شدن جریان‌های دانشجویی با دولت یازدهم را به دنبال خواهد داشت.

جناب آقای دکتر روحانی؛ حضرتعالی و وزیر سابق و استیضاح شده علوم مباحث مهمی را از تریبون‌های متعدد پیرامون وجود ۳۰۰۰دانشجو با بورسیه غیر قانونی مطرح کرده‌اید. انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در راستای آرمان‌های عدالت طلبانه خود درخواست دارد که هرچه سریعتر و به صورت مستدل اقدام به انتشار اسامی نهایی ۳۰۰۰ نفر مذکور نمایید؛ انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران حمایت همه جانبه خود را از این اقدام اعلام خواهد داشت.

توفیقات روز افزون را برای دولت یازدهم از درگاه خداوند متعال خواستاریم.

۱۳۹۳/۷/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...