نسخه چاپی

راهكار های ساده برای كاهش وزن

واقعاً خواب كافی در هر شب شما را لاغر نگاه می‌دارد؟ آیا زمانی كه دست‌تان خالی است و یا چیزی ذهن شما را به خود مشغول نكرده است به سراغ یخچال می‌روید؟ برای پاسخ به این پرسش‌ها و در جهت لاغری‌تان ۳ روش ساده به شما پیشنهاد می‌شود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، واقعاً خواب کافی در هر شب شما را لاغر نگاه می‌دارد؟ آیا زمانی که دست‌تان خالی است و یا چیزی ذهن شما را به خود مشغول نکرده است به سراغ یخچال می‌روید؟ برای پاسخ به این پرسش‌ها و در جهت لاغری‌تان 3 روش ساده زیر را مطالعه کنید.

1.خواب کافی داشته باشید.
زمانی که بدن شما به صورت شبانه 7 یا 8 ساعت خواب نداشته باشد، سروتونین و دوپامین کافی که 2 ماده شیمیایی مفید هستند دریافت نمی‌کند که در نتیجه بدن به دنبال منبع جایگزینی برای آنها می‌شود که باعث خواهد شد مواد قندی در بدن آزاد شود و به همین دلیل است که زمانی که خسته هستید میل زیادی به مصرف مواد قندی و شیرینی پیدا می‌کنید. بنابراین خواب کافی به تعدیل وزن شما کمک زیادی می‌کند.

2.ذهن و بدن خود را مشغول نگه دارید
زمانی که دستان شما مشغول فعالیتی هستند و یا ذهن شما درگیر مسئله ای است، به گرسنگی فکر نمی‌کنید و احساس گرسنگی به شما دست نمی‌دهد ولی بالعکس زمانی که دست‌تان خالی است و یا چیزی ذهن شما را به خود مشغول نکرده است به سراغ یخچال می‌روید و یا مشغول به خوردن می‌شوید. بنابراین فقط کافی است مشغول به کاری شوید تا بدون اینکه احساس گرسنگی به شما دست دهد وزن خود را کم کنید.

3.انتخاب های غذایی خود را محدود کنید
اینکه همواره شما گزینه‌های زیادی برای خوردن داشته باشید باعث می‌شود تا همواره غذاهای جدید نوعی محرک برای شما شوند تا چاق شوید. برای مقابله با آن می‌توانید یک وعده غذای اصلی که سهم عمده دریافت انرژی را به خود اختصاص داده است را انتخاب کنید و در آن وعده غذاهای تکراری بخورید تا بعد از مدتی میل شما به غذا کاهش یابد. برای اکثر مردم این وعده غذایی، وعده غذایی ظهر است. می‌توانید ظهرها فقط از سالادها و مرغ کبابی استفاده کنید با این کار نوعی عامل روانی باعث می‌شود تا شما با دانستن اینکه غذای تکراری دارید اشتهای‌تان فروکش کند و از طرفی دیگر از وعده غذایی سالمی در مهم ترین وعده غذایی خود استفاده کنید.

۱۳۹۳/۷/۱۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...