نسخه چاپی

با این راهها به خُروپُفتان پایان دهید

حدود ۴۵ درصد از بزرگسالان حداقل برخی از مواقع خر و پُف می‌كنند. اگر خروپُف در زندگی شما مشكلاتی ایجاد كرده است و شما می‌خواهید آن را برطرف كنید ۸ روشی را كه به شما پیشنهاد می‌شود مطالعه و اجرا كنید.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، حدود ۴۵ درصد از بزرگسالان حداقل برخی از مواقع خر و پُف می‌کنند. اگر خر و پُف در زندگی شما مشکلاتی ایجاد کرده است و شما می‌خواهید آن را برطرف کنید روش های زیر را امتحان کنید‌.

۱. تغییر وضعیت به هنگام خواب

خوابیدن روی پشت باعث می‌شود تا زبان به ته گلو رفته و یا به سمت عقب خم شود که این باعث می‌شود مسیر هوا و رفت و آمد آن محدود شود و منجر به خروپف شود. سعی کنید به پهلو بخوابید.

۲. کاهش وزن

وزن اضافی در اطراف گلو باعث باریک شدن راه هوا می‌شود .با کاهش وزن می‌توانید این مشکل را برطرف کنید.

۳. اجتناب از مصرف آرام بخش

مصرف آرام بخش قبل از خواب باعث می‌شود ماهیچه‌های بدن از جمله ماهیچه زبان شُل شوند و این آزادی ماهیچه و شُل بود آن به هنگام خواب ممکن است باعث شود تا زبان شما به‌صورت نامناسب در جهت هوا قرار گیرد و رفت و آمد هوا از طریق گلو تا حدودی از مسیر باریکی صورت گیرد که خود موجب تولید صدای خر و پف می‌شود.

۴.کافی و منظم بخوابید

اگر دقت کرده باشید احتمال اینکه شما به هنگام خواب خر و پُف کنید زمانی افزایش می‌یابد که بسیار خسته باشید. خستگی بیش از حد باعث خستگی و شل شدن ماهیچه‌ها از جمله ماهیچه زبان می‌شود که به خروپف ختم می‌شود.

۵. با گرفتگی بینی مبارزه کنید

تراکم و گرفتگی در بینی و یا داشتن آلرژی و یا انحراف تیغه بینی می‌توانند از عوامل خروپف باشند. دوش گرم قبل از خواب به باز شدن سینوس‌ها کمک زیادی می‌کند. استفاده از خوراکی‌های ضد احتقان و یا اسپری ضد احتقان می‌تواند به شما کمک زیادی کند ولی به یاد داشته باشید حتماً قبل از استفاده به پزشک مراجعه کنید زیرا شاید پزشک به شما یک اسپری استروئیدی برای احتقان مزمن تجویز کند و یا ممکن است شما انحراف تیغه بینی داشته باشید که نیاز به جراحی دارد.

۶. آنچه باعث ایجاد آلرژی می‌شود را از اتاق خواب خود دور کنید

غبار موجود در بالش و یا تخت خواب شما می‌تواند واکنش آلرژیک بدن شما را برانگیزد و منجر به خرخر شود. روکش بالش خود را هر هفته بشویید و پنکه اتاق‌تان را از گرد و غبار پاک کنید و حیوانات خانگی را از اتاق خواب خود دور کنید.

۷. مایعات مصرف کنید

ترشحات بینی شما زمانی که بدنتان آب کافی ندارد بیشتر می شود که منجر به خروپف شبانه می شود.بنابراین آب کافی در طول روز بنوشید.

۸. در صورت عدم رفع مشکل به پزشک مراجعه کنید

اگر تمامی موارد بالا را امتحان کردید ولی چاره ساز واقع نشدند حتماً به پزشک خود مراجعه کنید زیرا ممکن است بافت‌های گلوی شما مانع انتقال هوا و تنفس شما باشند که با تشخیص و درمان مناسب این مشکل می تواند برای همیشه رفع شود.

۱۳۹۳/۷/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...