نسخه چاپی

بانوان تقریب مذاهب اسلامی تجلیل می شوند

مدیركل امور بانوان مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: امسال نیز همانند سالهای گذشته یك بانوی شیعی و یك بانوی اهل سنت به عنوان بانوی تقریب مذاهب معرفی و مورد تجلیل قرار می‌گیرد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم ، طوبی کرمانی عصر امروز در نشست تخصصی "نقش بانوان فرهیخته در ارتقاء وحدت اسلامی" اظهار کرد: تاریخ شهر ارومیه بسیار پرشکوه بوده و باید مایه افتخاری برای مردم این دیار باشد چون انسان ترین انسان‌ها از لحاظ فرهنگی و نجابت در این دیار زندگی کرده و می‌کنند.

مدیرکل امور بانوان مجمع تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: هنوز هم پس از گذشت 35 سال از عمر جمهوری اسلامی ایران درب شهادت در آذربایجان غربی باز بوده و برای تداوم ارزش های نظام اسلامی مردم این دیار در مرزها جنگیده و جان خود را فدا می‌کنند.

کرمانی افزود: شیعه و سنی در زمان دفاع مقدس و جنگ تحمیلی و نیز در زمان طاغوت به پاخواسته و با وحدت و یکدلی خود بر رژیم چیره شد و از سوی دیگر تشیع و تسنن دارای کتاب، پیامبر و خدای واحد هستند.

وی از تجلیل و معرفی بانوان تقریب مذاهب خبر داد و تصریح کرد: همه ساله یک بانوی شیعی و یک بانوی اهل سنت به عنوان بانوی تقریب مذاهب اسلامی معرفی و مورد تجلیل قرار می گیرد.

کرمانی بیان کرد: دنیا وقتی مردانگی مردان وطن را به نظاره می نشینند باید بدانند که آنها در دامان زنانی شایسته و پاک تربیت شده که دارای اغنای عقلی هستند.

مدیرکل امور بانوان مجمع تقریب مذاهب اسلامی به بحث داعش اشاره کرد و گفت: نباید به گروه تکفیری و سلفی موسوم به داعش به عنوان یک تهدید نگریست بلکه داعش فرصتی برای تقویت وحدت میان مسلمانان است چون امروز شیعه و سنی بهتر از هر کسی می داند که این گروه تکفیری دست پروده صهیونیست ها بوده و هیچ رحمی به شیعه و سنی ندارد.

کرمانی تصریح کرد: تفاوت میان شیعه و سنی مایه رشد جامعه است و در این رابطه مسلمانان مصداق امت واحده اسلامی و آبروی حضرت محمد(ص) هستند و باید قدردان این نعمت الهی باشند.

۱۳۹۳/۷/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...