نسخه چاپی

انهدام ‌یك هسته‌ تروریستی در كربلا

رئیس كمیته امنیتی كربلای معلی گفت: نیروهای امنیتی و پلیس كربلای معلی یك هسته تروریستی را پس از شناسایی در این استان، منهدم كردند.

به گزارش نما ، «عقیل المسعودی» رئیس کمیته امنیتی استان کربلای معلی در بغداد خبر داد که نیروهای امنیتی این استان یک هسته تروریستی متشکل از ۶ نفر را شناسایی و بازداشت کردند که در انفجار تروریستی خیابان «میثم تمار» در مرکز شهر کربلا دست داشتند و بازجویی‌های صورت گرفته نشان داد که این افراد از اهالی استان نبوده، بلکه از پناهجوی طایفه «شبک» هستند.

به موازات رخدادهای امنیتی جاری در استان‌های موصل، صلاح‌الدین،دیالی و دیگر استان‌های بحرانی و متشنج عراق که گروه تروریستی تکفیری داعش در آن فعالیت دارد، در این اواخر زمزمه‌‌هایی از سوی این گروه تروریستی تکفیری مبنی بر تهدید امنیت شهروندان عراقی در استان‌ها و مناطق امن به گوش رسیده است. ‌

در همین راستا استان کربلای معلی در هفته‌های اخیر شاهد نقض‌های امنیتی همزمان با ورود یک صد هزار پناهجو از مناطق مختلف عراق به این استان بوده و موجب شده، پرونده امنیتی این استان با حساسیت و پیچیدگی بیشتری مواجه شود.

به همین دلیل نیروهای امنیتی و پلیس کربلا اقدامات و تدابیر پیشگیرانه‌ای اتخاذ کرده و تعدادی از افراد مظنون به دست داشتن در قضایای سرقت و کلاهبرداری و منفجر کردن بمب‌های صوتی با هدف ایجاد رعب و وحشت در میان اهالی استان را بازداشت کرده است.

در این ارتباط سرهنگ «احمد الحسناوی» مسئول اطلاع رسانی پلیس کربلا نیز در این باره تاکید کرد که دستگاه‌های امنیتی و نیروی پلیس عراق تمام تلاش خود را به کار می‌برد تا با توجه به اطلاعاتی که در اختیار دارد و همکاری اهالی این استان حضور و فعالیت این گروه‌ها در این استان ریشه کن کند.

بر اساس اعلام کارشناسان امور امنیتی در بغداد، پرونده امنیتی در کربلای معلی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و برای در دست گرفتن این پرونده نیاز به تلاش‌های بسیار و همکاری گسترده نیروهای امنیتی و همکاری مردمی است، به خصوص آنکه این استان شاهد حضور بیش ۱۱ هزار خانوار پناهجو است که در سراسر مناطق این استان اقامت گزیده‌اند، بدون اینکه اشراف و نظارت دقیقی روی آنها وجود داشته باشد.

۱۳۹۳/۷/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...