نسخه چاپی

نخست‌وزیر جدید یمن استعفا داد

نخست‌‌وزیر جدید یمن كه ۲ روز پیش به این سمت گمارده شده، بامداد پنجشنبه ساعاتی پس از دعوت گروه الحوثی‌ها برای برگزاری تظاهرات گسترده علیه دخالت‌هی خارجی، استعفای خود را اعلام كرد.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از «رویترز»، «احمد عواد بن مبارک» که روز سه‌شنبه به عنوان نخست‌وزیر یمن منصوب شده بود، بامداد امروز اعلام کرد از این سمت استعفا کرده است. مبارک پس از تنها ۳۳ ساعت از انتصابش به سمت نخست‌وزیری یمن از سوی «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری در پیامی در صفحه کاربری خود در «فیس‌بوک» نوشت در نخستین نشست رسمی با مشاوران رئیس‌جمهور استعفای خود را از پست نخست‌وزیری اعلام کرده است.

وی به صورت مستقیم به انتقاد برخی جریان‌های سیاسی از جمله الحوثی‌ها از نحوه انتخاب نخست‌وزیر اشاره‌ای نکرده اما گفته است که میزان فشاری که به هادی وارد می‌شود را می‌داند. براساس این گزارش، «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش مدنی «انصارالله»، روز چهارشنبه خواستار برگزاری تظاهرات گسترده علیه انتصاب احمد عواد بن مبارک توسط عبدربه منصور هادی شد.

جنبش انصارالله یمن با صدور بیانیه‌ای معرفی احمد بن مبارک به‌عنوان نخست وزیر جدید این کشور را نپذیرفته و آن را تصمیمی کاملاً خارجی اعلام کرده بود.

۱۳۹۳/۷/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...