نسخه چاپی

روزی یك تخم مرغ بخورید

كارشناس تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشكی مشهد گفت: تخم مرغ سرشار از مواد مورد نیاز بدن و مصرف روزانه یك عدد از این ماده غذایی برای هر فرد سالم ضروری است.

به گزارش نما، آزاده لعلی پنجشنبه همزمان با روز جهانی تخم مرغ در گفت و گو با ایرنا افزود: برای افرادی که بیماریهای قلبی و عروقی، فشار خون بالا، دیابت یا سابقه حساسیت به تخم مرغ دارند، مصرف سه تخم مرغ در هفته پیشنهاد می شود.

وی بیان کرد: تخم مرغ از ترکیب چند ماده غذایی نظیر پروتیین و چربی مفید تشکیل شده و یکی از معدود غذاهایی است که می تواند نیازهای بدن را به صورت متعادل تامین کند.

به گفته لعلی، مصرف یک عدد تخم مرغ 75 کالری انرژی برای بدن تولید می کند.

وی با بیان اینکه تخم مرغ از مواد معدنی است که پروتیین آن 100 درصد جذب بدن می شود، افزود: به همین سبب به ورزشکاران توصیه می شود سفیده تخم مرغ را زیاد مصرف کنند.

این کارشناس تغذیه با اشاره به باورهای غلط درباره ضررهای تخم مرغ گفت: کلسترول موجود در یک عدد تخم مرغ 210 میلی گرم است که در گذشته تصور بر این بود که این کلسترول در ایجاد بیماریهای قلبی و عروقی نقش دارد.

وی ادامه داد: تحقیقات انجام شده نشان داده است که کلسترول موجود در تخم مرغ نه تنها از بیماریهای قلبی و عروقی جلوگیری می کند، بلکه به دلیل اثرات مفید آن نقش پیشگیری کننده نیز دارد.

لعلی افزود: مصرف تخم مرغ در زنان باردار و شیرده، کودکان و نوجوانان در حال رشد و بزرگسالان مورد تاکید است.

9 اکتبر برابر با 17 مهر ماه روز جهانی تخم مرغ نامگذاری شده است.

۱۳۹۳/۷/۱۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...